himmelsk smakupplevelse

dagen som gått
tänker jag sammanfatta såhär
vaknade, gick med vovvar, golvades resten av dagen
otroligt länge sedan jag blev så utslagen
av att ha levt "ett vanligt liv" dagen före
 
 
vovvarna märker när jag inte mår bra
o kämpar om sin mattes gunst
"närmast vinner" ungefär
 
 
orsaken till min totala knock out idag
var att jag hade en kanon eftermiddag med väninnan igår
vi for till Borlänge eftersom man lovat uppehållsväder
 
 
vi landande först på Dollar Store
eftersom Eva aldrig varit dit
sen fortsatte vi till Kupolen
 
där vi laddade med världens godaste Latte
 
 
har nog aldrig njutit så av en kopp "kaffe"
 
 
Eva njöt även hon o tänk vi "stod oss" hela shoppingen sedan
 
 
efter denna njutning
var vi på så bra humör
att shoppingen gick som en dans
o vi hade en toppen eftermiddag
en riktigt "high five" upplevelse
 
 
Kupolen visade sig från sin allra bästa sida igår
snygga kläder till bra priser
vi hittade mycket mer än vad vi tänkt oss
så när vi äntligen for hemåt igen
var bilen knökfull av allehanda attiraljer
 
 
det sista vi gjorde var att handla på Arken Zoo
hundarna måste ju ha lite gottis även de
 
 
eller nu ljuger jag
halvvägs ut ur Borlänge o i världens snöoväder
kom jag på att jag borde köpt en ny snösläde till Stefan
sagt o gjort, en U-sväng senare o stopp vid Jula fixade det
 
 
sen for vi hem i sakta mak
för sikten var lika med Noll bitvis
men vad gjorde det
för vi åkte hemåt med leende munnar o glada till sinnes

men som sagt idag var det allt annat än glatt
jag har sovit bort mestadelen av dagen
mått tjyvens o varit allmänt hängig
 
men som den varannandags-människa jag är
är jag fit for fight imorgon igen
det ser jag fram emot
 
för bakåt tittar jag sällan
jo, det skulle va till den där underbara Latten då
 
 

frid irene
 
 

Kommentera inlägget här :