busy day

 
idag hade jag tid hos frisören kl 14,30
lätt nervös o med fjärilar i magen
for jag mot stan (Hedemora)
 

mot Hedemora from Irene Ek on Vimeo.

för nu äntligen hade jag bestämt mig
 
 
eftersom jag hade en lång "to do"-lista i bagaget
åkte jag in lite tidigare för att hinna allt
 
nån som inte hann var denne stackare
som nog hade haft lite för bråttom
till vad det nu vara månne
 
 
 
jag for till veterinären o köpte foder
 
 
köper specialfoder till vovvarna
då det inte bara är jag som har övervikt
utan de tenderar också till att få det
 
var till Granngården
köpte, 5 kg fågelfrö, Laxolja till vovvarna o tuggisar
 
tankade också Volvon på St1
 
åkte upp till Pickabo för att köpa snus till Stefan
där sprang jag på Inger som ledsen berättade att
hon inte lyckats få nån tid för klippning idag
o då hon köpt en "sista minuten"-resa
som går iväg till Thailand inatt
ville hon naturligtvis göra sin fin innan resan
 
-hon fick ta min tid, så idag har jag gjort nån glad
o jag fick en ny tid om 11 dagar
 
o sist men inte minst
lämnade äntligen in Årsredovisningen till Överförmyndaren
så nu är jag äntligen av med den "bördan"
 
 
tror förresten att Stefan också kommer bli glad
då jag var in o köpte lunch på MC-donalds
o fick en Wrap på köpet
som dagen till ära döpts till Hansdotter chicken wrap
är det skid-VM i Falun så skall det uppmärksammas
 
 
handlade lite nya blommor
då jag tröttnat ur helt o hållet nu
på mina fortfarande så fina julstjärnor
 
nu trivs jag för Begonior är nåt jag är väldigt glad i
 
 
o "plättar på tråd" är en ny bekantskap
som jag hoppas jag kommer att trivas med
 
 
visst blev det trivsamt i burspråket nu
nästan lite vårlikt faktiskt
 
 
 
 frid Irene
 
 

Kommentera inlägget här :