några dagar senare

det sägs att tiden går fort när man har roligt
men just nu rusar tiden ifrån mig
trots att det är allt annat än skojigt hela tiden
 
 
Påsken är slut o vardagen tillbaka
matdosor skall fixas
stryktvätten tas omhand
plantor skall skolas om o nya frön skall jordas
 
 
det växer så det knakar
o snart mycket snart skall plantorna ut i växthuset
men först måste vi bygga ihop det
som jag ser fram emot
att få odla mina eget uppdrivna plantor i år
så spännande att se om det över huvudtaget blir nåt
 
 
idag var det dags att fylla på i skafferiet
så jag for iväg till Långshyttan
men först en sväng till Loppisen för att hälsa på min Loppis-Ywonne
hon bjöd på kaffe o leverpastejmacka
o naturligtvis lite prat o skratt också
eftersom jag hade vovvarna med mig
så for vi iväg till favo-stället fram för alla
för att gå en nostalgi-promenad
det är nästan exakt två år sedan vi gick här
men vovvarna blev som galna eftersom de genast kände igen sig
Gruvbanan är o förblir en stor favorit i deras liv
 
 
så härligt att se deras glädje
o trots koppel-tvång blundade jag o lät Junior gå fri
så glad han blev
 
 
igår förresten var vi på Tjejkväl på Duvan i Hedemora
jag hittade just inget men köpte en snygg
turkos sval o skön sommarskjorta
den kommer att bli en sommarfavorit
så tack Eva P. för att jag bjöds med
 
 
o när vi for hem möttes vi av den mest makabra solnedgång
så otroligt vackert o färgsprakande
 
 
 
idag var det visserligen halv storm ute
men våren är här nu, fåglarna kvittrar
videkissarna har nästan blommat ut
o Tussilagona pryder dikesrenen
ja det är en vacker årstid vi går till mötes nu
o jag njuter så på morgonrundan runt bruket
 
 
livet är gott trots influensa-trötthet
det är lugnt i livet just nu o det uppskattar jag högt
så låt det så förbli
 
Namaste !
 
 
frid Irene
 

Kommentera inlägget här :