Akilles häl

Jag har länge tänkt att göra nåt åt oredan under diskbänken
städa riktigt rent, fixa till ordentligt för återvinningen
visserligen har jag återvunnet allt som går
under de två år vi bott i nya huset
men nu tänkte jag få lite struktur på det hela

Sagt o gjort o så bra det blev
Det doftar nyskurat när jag öppnar dörrarna 
Det är ordning o reda
Ibland bara händer det
o allt faller på plats nästan som av sig själv
så varför jag låtit det vara min Akilleshäl så länge fattar jag inte nu när det är fixat 
Är så nöjd även med denna dag
trots inte så mycket "gjort"
men har betat av några måsten
bl. a ringt Förs.kassan
vilket idag var en riktig humörhöjare
först fick man knappa in sitt telenummer
sedan ringde en väldans trevlig tjej upp efter en stund, vilket var perfekt, 
hann betala räkningarna medan jag väntade
Två ärenden fixades snabbt utan besvär 
så tacksam o ödmjuk för suverän hjälp
Så allt FK gör är inte bara av ondo
trots att den får mycken kritik 
så gör personalen ett bra jobb
Massor av beröm idag
till alla min forna kollegor som ff jobbar kvar. 
(Ja, även till Er alla andra naturligtvis)
Ni är suveräna ! 
Saknar Er alla av o till !!

Dags för tre-kaffet för klockan är redan fyra, 
är lite sen idag
Tur jag har ständig "flextid"

Är oerhört tacksam över att ha förmånen att ha "sjukpension"
För nåt annat skulle inte funka i mitt liv
Att jag kan ta dagen som den kommer
utan krav o stress
Är min livlina o min välsignelse

Men det tog många år o massor av tårar
innan jag accepterade o förstod det

Men idag känner jag mig bara välsignad

Namaste 🙏🏼

Frid Irene 












Kommentarer :

#1: AFA Försäkring

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du har sjukersättning.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar eller har jobbat på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: https://www.afaforsakring.se/privatperson/sjukforsakring/las-mer-och-anmal/

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Du kan även kontakta oss via Facebook - https://www.facebook.com/afaforsakring

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
https://www.afaforsakring.se/om-afa-forsakring/uppsokande-kundtjanst/

Vänliga hälsningar
Sofia
AFA Försäkring

skriven

Kommentera inlägget här :