dementi

här kommer första dementin någonsin
 
"det var inte fel på NYA teven"
 
det visade sig att vårt Bahnhof allt-i-ett-modem
inte var kompatibelt med LG:s WiFi
 
det fattade vi när vi åkte in till Audio Video
o där visade den sig funka helt PERFEKT !!!
 
så nu blir det till att köpa en extern router
för att köpa ny teve
det är fasiken inte bara att sätta i antennkabeln
o skanna in kanalerna längre
det är en hel vetenskap numera
iaf om skall ha en SMART-TV med alla dess funktioner
 
tur att jag gillar teknik
är envis som en röd gris
aldrig ger upp
o kan tjata ihjäl supporten
tills de kommer med en lösning som jag kan acceptera
 
nog om det
 
 
vaknade till den helt magiska utsikt idag
sådana här morgnar blir jag alladeles varm inombords
känner sån ödmjukhet o tacksamhet
över att ha förmånen att bo i vackra Stjärnsund
 
det känns lite märkligt att vakna till ett vintervitt landskap idag
eftersom jag fotade mina jordgubbar igår
som står i blom trots 29 oktober
även smultronen blommar o ger fortfarande bär
 
några enstaka blommor kämpar på också
som den här sommarnejlikan
 
 
o bonden plöjer åkern för fullt
kändes nästan som Gevalia-reklamen idag
"när du får oväntat besök"
 
 
nåt som däremot känns lite oroande
är horoskopet jag läste idag
 
 
för om det är nåt jag fått nog av
så är det " gå fel"
 
 
detta får bli mitt avslut idag
 
ha det gott
 
 
frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :