"och jag har bara regn hos mig"

Måndagen var inte speciellt upphetsande
Det regnade hela dagen
o vinden ven runt knuten
det mest spännande som hände var att vi blev pissvåta på våra promenader
ända in på kroppen faktiskt 
Javisst ja .. 
Mitt nya växthus kom idag
ett i kraftigt tungt säkerhetsglas denna gång 
så nu skall det väl till en ny "Gudrun"
innan det blåser iväg 
det andra vi köpte tålde inte ens en suck
utan att alla rutor lämnade sin plats o flög iväg
annars då
måndag innebär ju också veckans stryktvätt
den är nu ett minne blott o det är en oslagbart skön känsla
Strykning är nåt jag verkligen avskyr
men mår så bra när det är över
Däremot fick  jag mig en riktigt känslomässig påminnelse om hur skört livet är
o hur rädd vi skall vara om det o varandra

Så tänk positivt 
För tanken kan försätta berg

Återkommer imorgon
Då skall ni få veta min lilla hemlis
som jag burit på ett tag nu

//frid Irene 








Kommentera inlägget här :