gråvädret fortsätter

både jag o hundarna är uttråkade nu
 
 
vi försöker hitta på lekar inomhus
vi gömmer godis, vi kör hjärngympa, vi lär oss nya konster
o det slutar alltid med att de visar var belöningen finns
har nämligen allt hundgodis i tvättstugan =)
 
 
eftersom jag mådde bättre idag
fick nog ett ordentligt migränanfall igår
så gick jag ner till väninnan o målade klart i skafferiet
det skiner nu vitt, fräscht o fint
o det planeras för fullt hur det skall inredas
så nu är en resa till IKEA inbokad i början av december
det ser jag fram emot
eftersom jag har lite på "önskelistan" även jag
det lackar ju mot jul
apprpå jul
 
 
så har mina Nusnäs-stakar fått komma in i värmen idag
o likaså mina fina stora Markslöjd stakar
som passar så bra i burspråksfönstren
 
 
det börjar ju dra ihop sig till advent
o jag som är så sakta måste börja i god tid
det känns skönt att ha "läget under kontroll"
för en gång skull
 
 
livet tuffar på
o jag mår förhållandevis väldigt bra
ett litet bakslag igår
men det är glömt idag
medicinen jag ätit i snart 5 månader nu
har förändrat mycket i min vardag
o hjärntröttheten är nästan helt borta
o det är jag så otroligt tacksam över
 
 
Frid Irene
 

 

Kommentarer :

#1: Lena

Vackra ljusstakar, pryder verkligen sin plats.
Vill gärna att du skickar över lite av all din energi hit ner till mig.Har gått in i någon trötthets period som inte vill ge med sig.Hunden verkar ha smittats också,han är inte ett dugg intresserad av att gå ut i grå vädret.
Kram Lena

Svar: min medicin, LDN (Low dose Naltrexone) som jag äter sedan 5 månader tillbaka har gjort underverk på min fatigue...för det mesta är den som bortblåst numera..jag som gått i hjärndimma sedan 2004 njuter av varje "vaken" sekund numera <3 Kram
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :