en dag på både gott o ont

 
en händelserik dag hittills
 
 
o det är lika grått o kulet som bilden visar
 
 
hittade en nästan ny Samsungmobil på morgonpromenaden
såg att nån ringt till den två gånger
o det kom från samma nummer
så jag ringde upp det
o det visade sig som jag antog, vara ägaren till den
 
gissa om han blev glad att återfå sin telefon
tur att det inte regnat inatt
då den legat ute hela natten
 
fick min första kram där o då
när jag lämnade telefonen till dess ägare
 
det kändes bra att göra nån riktigt glad
 
under tiden som jag ringde o trixade
försvann Junior ner i en slänt för ett par sekunder
 
tillbaka kommer en lycklig hund med toapapper
hängande ur ena örat o färsk fin människobajs
runt hela halsen o på halsbandet
 
kände då att den där kramen jag just fått
behövde jag mer än väl då
 
vi har en nybadad hund här hemma nu
han har dessutom får klippa klor
peta öron o kamma sin päls fluffig o fin
 
 
 
alltså bara saker han INTE gillar
men så gillar inte jag människobajsstinkande hundar heller
så det jämnar ut sig i längden tycker jag då
 
jag har dessutom fått fart på alla mina adventsstakar
så här börjar det se så adventslikt o hemtrevligt ut
 
när jag ändå håller på o pysslar
knäskurar jag toalett, badrum, tvättstuge, hall o köksgolven
eftersom de är klinkergolv
o var i behov av lite såp-skurning
 
så här doftade det nästan jul-städat ett tag
 
man blir ju hungrig av att städa
hittade inget skoj i kylen
då det är dags för påfyllning
men en omelett kunde jag i alla fall fixa till
 
bara det att det ringde medan jag stekte den
o jag måste hämta ett papper i ett annat rum
........ !!!!
 
så nu vet jag att brandvarnarna fungerar i huset
 
det känns ju tryggt
 
 
ikväll blir det Lasagne till kvällsmat
då jag förmodligen är rejält hungrig
eftersom jag bara åt lite Yoghurt till lunch
 
o just nu har jag fullt upp med att städa bort brandlukten
för den där härliga såplukten som fanns innan
var betydligt behagligare att vistas i
 
som sagt en händelserik dag hittills
 
förresten jag glömde igår att berätta
att Stefan o jag gick in på vårt 35 år tillsammans
den 18 november 2014
 
 
frid Irene
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lena

Jag håller med ! Det är så äckligt när folk gör sina behov ute i naturen.Tur att du skulle gå hem o inte behövde ha in hunden i bilen, det hat ju hänt.
Grattis till era 35 år tillsammans, vi hade 34 årig bröllopsdag precis en månad innan. Eftersom vi skulle adoptera var vi tvugna att vara gifta ,så det blev bröllop mitt i hösten.Det ösregnade naturligtvis o jag hade nya fina mockapumps.
Skönt att din nya medicin verkar fungera bra!
Kram Lena

Svar: vi har också firat 34 år tillsammans o har nu gått in på vårt 35 år tillsammans..många missförstod det jag skrev =) vi är dock inte gifta, kanske är det läge att slå till på 35 år dagen ...fniss // Kramar
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :