marknadsdag i ösregn

men det kom nästan lika mycket folk i alla fall
 
 
det är så trevligt att gå en sväng
för inte bara att man hittar "gottis" att inhandla
man träffar massor av "gamla" bekanta också
både från Hofors, mitt barndoms samhälle
o från Långshyttan där jag bott större delen av mitt vuxenliv
så var det även idag
 
 

min lilla bod som är fylld av allehanda ting
 
allt ifrån kläder till möbler
 
 
har varit fylld av glada besökare hela dagen
detta trots urväder o regn
så TACK till alla Ni som bidragit till att jag hållit mig varm
 
appropå varm
när jag kom in lätt frusen o trött efter stängningsdags
hade mannen min tänt en brasa i spisen
det var nog första gången som jag RIKTIGT uppskattat det
normalt gnäller jag över att "det är för varmt, snälla sluta elda nu"
 
 
tänk hur det kan va
första gången jag älskat den vackra spisen
då är det den 28 juni !! o full sommar

o inte ser det ut att bli bättre väder i morgon heller
 
hundarna är uttråkade
Stefan är uttråkad
men jag mår ganska bra eftersom "mulet väder" är min grej
dock kunde det få vara en etta framför gradtalet
som just nu klockan 20 på kvällen visar 8 plus !!
 
nu får det vara nog klagat på väder o vind
 
för i morgon kör jag öppet igen i "lilla boden"
o på måndag "100%-vilar" jag vare sig jag vill eller ej
för så ser min vardag ut
hur jag än "fajtas" mot min "parasit"
så vinner den i längden
därför har vi här hemma o tillsammans med min doktor
beslutat att from 1 juli börjar jag medicinera igen mot den "jäkeln"
 
för nu går det inte med viljan kraft längre
att hålla den stången eller ens få övertaget
så nu tar vi till stora artilleriet
o skjuter på den jäkeln
för nu skall vi ge den vad den tål
 
o går det inte åt rätt håll ändå
har jag i alla fall försökt
o gjort allt vad som står i min makt,
mer än så går inte
 
Frid, kärlek o värme // Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lenal

Va fint du har i din Lilla Bod.Jag som älskar Loppis skulle ha bott i närheten.Har du och doktorn bestämt vilken bromsmedicin du skall ha? Jag hade Avonex för två år sedan.Fungerade bra med sprutorna men fick sluta efersom min kropp inte tål det.Men det har ju kommit nya sorter,Lycka till med det du får.Men du vet ju hur det är.Jobbigt i början,men sen blir det ju bättre.Och Vi MS tanter är ju envisa,eller Hur?Kram

Svar: Det blir tabletter .. Återkommer om med vilka av dem det blir .. Kram
Irene Ek

skriven
#2: Lenal

Låter ju jätte bra med tabl o slippa sprutor .Får du välja själv eller är det neurologen som bestämmer.Jag vet att när jag fick min broms så sa min läkare att det var olika i landstingen hur det fungerade.En del fick inte det som de egentligen skulle haft för landstinget ansåg det vara för Dyrt.Det är ju inte klokt.Ha en forts bra dag,här skiner solen just nu.
Kram Lena

skriven

Kommentera inlägget här :