Välkomstvärdinna på Herrgården, låter fint det !!

fredagen bara försvann
jag hade lovat min "skyddsling"
att vi skulle åka till stan (Hedemora) för att julshoppa
sagt o gjort
 
 
stämningsfullt blev det också
då första snön kom precis lagom
 
 
idag lördag var det äntligen dags
jag har ju lovat hjälpa till nere vid Herrgården vid julborden i år
jag skall önska gästerna Välkommen o servera Glögg o Pepperkakor
lätt nervös o med stor glädje o förväntan
 
inträdde jag mitt lilla skyffe
där jag värmt glöggen o pysslat iordning
sedan har jag serverat i detta vackra rum
 
 
alltså, det här var nog det roligaste jag gjort på MYCKET länge
jag som älskar möten med glada människor
de två timmarna det tog bara flög iväg
jag hann inte ens bli trött
 
 
jag fick även smaka av julbordets läckerheter
 
 
efter uppdraget var utfört
Carina Höglund som arrenderar herrgårdens restaurang
är generös o mån om sin personal
till o med så hon skickade hem en "doggy-bag" till Stefan
han åt så han fick paltkoma o sover nu tungt i TV-soffan
det var Gott o hemlagat med kärlek
 
 
o till efterätten o kaffet pluggade jag på lite om Herrgårdens ursprung
hade behövt göra det redan inför idag
då många hade frågor kring Herrgården o dess historia
 
tänk så roligt det är att känna sig behövd
att man uträttat nåt o att man klarar av det
jag växte otroligt idag o ännu mer blir det
för jag skall ner i morgon igen o hjälpa till
tiden kan inte gå fort nog känner jag
för vem vill inte vistas i dessa vackra lokaler
 
 
 
 
 
o dessutom ha förmånen att göra det jag tycker mest om av allt
träffa nya glada förväntansfulla människor
 
 
så tack för idag
jag återkommer så gärna imorgon
 
 
dessutom när jag kom hem
väntade dessa godbitar på mig
Tina hade varit hit o lämnat dessa
kommer inte ihåg när jag åt Julstjärnor sist
det måste varit när jag var riktigt ung
hade en finsk kompis då o de bakade
alltid dessa till julen 
 
allt detta som hänt idag 
överspeglar att bredbandet återigen krånglar
det verkar vara ett svårt "fall" detta
då det är tredje gången nu det svajar såhär
under tre veckors tid
 
Tack för en underbart kul o bra dag !
 
Frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lena

Vad glad jag blir för din skull att du haft en så bra o givande dag! Verkar passa dig som är utåtriktad o en stor människovän vad jag kan förstå fast jag "bara" känner dig så här på bloggen.Vilken vacker miljö att få vara o känna sig nyttig i.Det är du verkligen värd efter år av sjukdom.Så bra att mannen fick lite god mat med.O snälla vänner som kommer med hembakat.
Ha det bra imorgon också.
Kramar Lena

Svar: Jadu Lena kan bara säga att sånt här händer bara i Stjärnsund, allt har en mening. Meningen var att få uppleva även detta. Är så tacksam o glad. Önskar att alla fick känna den speciella atmosfär som finns här o se allt det vackra. // Kram Irene
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :