motgång

gårdagen var en enda lång uppförbacke
alltså motig o tung
först hände detta
 
så nån Induktionshäll i mitt fina kök
blir det inte just nu
den hann inte ens fram till hålet den skulle legat i
utan åkte i golvet med dunder o brak
 
 
sen flög den här lilla sötnäbben in i mitt fönster
jag lyfte försiktigt upp den avsvimmade lilla damen
på en av våra Grythyttan stolar
där satt hon i över två timmar innan hon hämtat sig o drog vidare
 
 
sen kom Stefan hem med sin nya IPAD
som man "tvingat" på honom på jobbet
jag som önskat mig en sådan i säkert 3-4 år
avundsjukt startade jag upp den åt honom
lärde honom det nödvändigaste
o lämnade sedan över den i hans vård,
det sved i Irene må jag säga
han som är totalt ointresserad, oteknisk o inte "vill ha"
han har en av de senaste modellerna
o jag kan bara avundsjukt "titta på"
 
suck ibland kommer olyckorna slag i slag
o igår var det tre efter varandra
så naturligtvis hade jag hoppats o trott
att idag, Idag skulle det vända
 
men vaknar o märker direkt
ajdå, en "sån" dag
då kroppen o knoppen inte alls samarbetar
jag hade planer på ett besök till Hedemora
hundmat, sopstationen med spishällen o påfyllnad i skafferiet
inget av detta hände
 
ni skall veta att jag försökte
bestämde mig gång på gång
att "nu åker jag" men fick INTE till det
Varannandags-människan visade sig med full kraft
inte en chans att jag kunde hitta energin o kraften
 
vädret var perfekt dock för detta
 
 
LYCKA är att ha förmånen att hänga tvätten utomhus
så lite glädje i smolket fanns det allt
 
däremot har jag gråtit två gånger över vår
lille adoptivhund idag
först betedde han sig riktigt illa o lyssnade inte alls
till mina förmaningar att "sluta på en gång" förmaningar
när vi mötte en av våra boende i byn
han tycker inte om henne, det är bara så
o det visar han ..eller snarare "låter" han visa
 
sen skrämde han eller nåja sprang ut efter
vår fina Tinker-hästar som bor i byn
o tyckte att de skulle frågat först
om de fick rida förbi hos oss
han "öppnade dörren" o sprang ut innan jag ens hann blinka
då satte jag mig på golvet o bara storgrät
 
orkade inte jaga efter honom mer idag
han kom moloken tillbaka o knuffade lite på mig
ville få mig sluta gråta, men jag behövde gråta ut
så jag grät färdigt innan jag förlät honom
 
 
dock avslutade vi kvällen
med inspiration av sonhustrun Sara
Kyckling-lasagane, så nu mår jag gott
är ganska nöjd med dagen trots allt
för imorgon väntar skojigheter
o då Ni,
då är jag pigg igen om Varannadags teorin stämmer
 
det blir inte alltid som man tänkt sig
men är man flexibel o kan "tänka om"
så ordnar det sig till slut
 
glädjen i mig börjar ta form igen
för det är ju sån jag är egentligen
Glad, naiv, "full fart framåt" o pratig
inte alls den Irene som tittat fram idag
 
eller som inte alls tittade fram
utan gömde sig o undvek
 
tack dock till goa "grannarna" på Klackvägen 13
som bjöd på pratstund o lite skoj för vovvarna
vi behövde det mer än vanligt idag
 
o snabbvisiten av Åke o Tilda
gissa  Eva P. om det gjorde underverk hos lille Junnior
 
Frid Irene
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :