Guld-dag

vilken dag det blev
först det vi kallar Pinnvägen pga detta
 
det brukar vara Junior som letar pinnar
men idag bjöd lilla Tilda in till yster lek
Kul som attan hade de med den långa bångstyriga saken
 
 
den här morgon-skogs-promenaden var bara för att döva
mattarnas dåliga samvete inför det som komma skulle
4 timmars ensamhet medan mattarna shoppade o fikade loss
första pit-stop var Annas cafe i Säter
 
där vi goofade i oss
Eva P en Räksmörgås
o jag Grillad Ciabatta med kyckling, pesto o mozarella
jag tvingade ner sista biten
men OJ så gott det smakade
 
 
vi åkte turligt nog till Granngården i Borlänge
eftersom vi skulle köpa Kompostgaller
att bygga hund-inhägnad av
o dagen till ära var det halva priset på dem
så det slank med fler än vi tänkt oss
så nu får vovvarna gott om plats
medan mattarna kan sitta i syrenbersån o fika i lugn o ro
 
 
när man ändå är i Borlänge måste köpcentret Kupolen besökas
sagt o gjort o konstigt nog
trots det otroligt vackra vädret idag
kom Eva P på att hon måste köpa nya regnkläder
så det fick det bli
så nu är hon "waterproof" hur regnig sommar vi än får
 
haft en bra dag o jag har orkat hela dagen
så tacksam för det
är bara lite orolig hur det kommer gå i morgon
jag skulle behöva fylla på skafferiet
som gapar tomt efter Påskhelgen
 
men det är inget jag tar ut i förskott
utan njuter av sötman från allt skoj idag
o att jag har varit precis som "alla andra"
hur skönt är det inte att orka låtsas vara "frisk"
 
sånt smakar bra i munnen
o ger en bomullslen känsla i kroppen
 
nu återstår bara Berg o Meltzer i Amerika på femman,
sen är det nog ta mej sjutton kväller
för Irene vare sig hon vill det eller ej
 
men först vill jag bara tacka för en bra dag
samlar på dem igen
det var ett tag sedan jag gjorde det
men börjar från o med idag igen
för bra dagar är Guld värda
 
Frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Det här gör vi om flera gånger!!!
Tack för idag!

Svar: Gärna !! Tiden gick alldeles för fort !! Vi hann ju bara med det viktigaste .. Vi har ju resten kvar !!!
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :