tradera mera...

igår var vi på Fredrik Lindström (bl.a. domare i På spåret)
o lyssnade till hans "show"  "Svenskar är också människor"
 
 
en föreställning på 1 timme o fyrtiofem minuter
o stundom mycket underhållande
men även longörer då det var tur vi satt bekvämt
för det gick av stapeln i Gävles vackra konserthus
o där har man moderna bekväma stolar
 
men allt som allt en trevlig kväll
o en trevlig födelsedagspresent från Stefan
 
idag kom första frosten på besök
det var vitt o fint på gräsmattan i morse
o det blåste nordan när vi promenerade vovvarna o jag
så nu börjar det bli hög tid leta fram de varma skorna
som ligger längst ner o längst in ute i förrådet
 
saker som vantar o sjalar har jag hittat
o plockat fram i sina korgar i hallen
o de gör stor nytta nu om morgnarna
 
så bara skorna kommit till rätta 
får Kung Bore komma precis när han vill
eller det gör väl inget om han väntar ett tag till
så man får sakterliga vänja sig med kylan
som är på ingående..vare sig vi vill det eller ej
 
det har som vanligt varit en bra dag
med trevligt fika-främmande från Långshyttan
långa härliga promenader med glada hundar
en massa sortering inför mitt fortsatta Traderande
så nu återstår bara fotografering o annonsering
 
det är skönt att rensa i skåp, lådor o flyttprylar
o det bästa av allt, saker kommer till användning igen
istället för att ligga nerpackat eller stå längst bak i skåpet
smycken kommer att bäras av nya stolta ägare
kläder kommer att pryda andra kroppar än mig
o skor kommer att nötas av fötter som
fortfarande klarar av höga klackar o tåsmala modeller
 
återvinning är för mig ett "härligt" ord
så det använder jag mig av ofta nu
 
Tradera mera..
får absolut bli mitt motto ett tag framöver
 
 
Frid // Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :