har ingen bra ursäkt

till varför bloggen haltar
skall försöka skärpa mig
 
 
 
eftermiddagskaffet avnjuts i skymningsljuset 
o jag mår så ofantligt bra idag
trots att det inte är många knop
eller ens full fart under sulorna
 
 
 
naturigtvis "eldar" jag
trots eldningsförbudet efter ett par pyttesmå
enligt mig då, incidenter
 
gårdagen var en enda lång orgie i njutning
jag/vi städade hela huset o det ger sån lyckokänsla
 
jag bubblade/badade för första gången på 9 veckor
oj,hur det lät då 
 
naturligtvis har jag duschat under den tiden
men av eller pga mina utslag o hudinflammationer
har det inte varit ens i närheten möjligt att ta ett bad
 
men igår lät det sig göras, som jag njöt
 
 
jag var bortbjuden till bästa Eva P. på Stationsgatan
 
 
på en gudomligt god Kräftsoppa med lika goda tillbehör
 
 
det var en mysig kväll som vi planerat
o sett fram emot ett bra tag
vi skulle prata, skratta äta gott o dricka lite vin
 
konstigt nog kom vi gång på gång in på
domedags diskussioner, död o pina, sjukdomar
ja Gud vet allt otäckt vi dryftade..
 
 
 
så det är lite konstigt att det ändå var hur trevligt
och mysigt som helst
 
 
o som vanligt gick tiden fort
precis som det bukar när man har trevligt
o snart fick jag sällskap hemåt mot Klacken i mörkret
vilket jag tackar för då jag är lite mörkrädd
 
 
Måndagsmorgnar är alltid sega här i huset
på nåt sätt får vi alltid till sovmorgon då hundarna o jag
likaså i morse,vi snusade gott ända fram till klockan halv nio
 
 
morgonpromenaden var gråkall o blåsig
så jag/vi gick en runda i Engelska parken istället
för som vanligt nere vid sjön
 
 
inte alls lika vackert som vid sjön men ett gott substitut
men visst sneglade vi mot vattnet på vår väg dit
 
 
Stjärnsund är vackert vilket väder det än är
jag kan inte se mig mätt
 
 
vi avslutade rundan idag med lite lek o stoj
nåt vovvarna saknat när matte inte mått så bra sista tiden
 
 
men nu hoppas jag att det vänt på allvar
för nu spritter glädjen i kroppen igen
o jag mår bara så bra i själen
trots att inte allt står rätt till med kroppen
 
men som jag känner det nu övervinner jag allt
även om jag skulle få "bakslag" på Fredag
vad det gäller provsvar o diagnos
 
men det tar vi då
 
Frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :