återkomst

 

skrev ett inlägg här igår kväll

undrar vart det tog vägen då ??

 

det var väl nån mening med det också

att det bara försvann i rymden

 

hur som helst 3 dagar i Bromma har gjort gott i farmors-hjärtat 

3 härliga dagar med son o barn-barnet Benjamin

 

kylan gjorde att vi stannade inne 

men vad gjorde det, full fart hela dagarna ändå

 

väl hemma igen har jag återställt huset

i ursprungsskick för av nån konstig anledning

flyttar saker o ting sig i köket så fort jag är

frånvarande mer än mina ordinarie 3 timmar

jag var saknad här hemma

trots att vovvarna haft en underbar tid i Caspers ex-hem

jag trampar nästan på dem när jag går omkring i hemmet

de vill vara så nära, så nära o vallar mig ständigt =)

 

efter över en vecka av dribblande med mäklaren

är vi äntligen i hamn o först nu vågar jag ta fram glädjen

det har varit en nervpåfrestande tid

och vi har ständigt åkt berg o dalbana i detta inferno

nu återstår ett pusslande i logistiken

så att allt kommer att klaffa när det blir så dags

 

det är ju tre familjer inblandade i denna flytt

så det måste till noggrann planering

 

jag har nog inte riktigt fatta ännu att

nu skall jag bo i vackra Stjärnsund

till sista sidan i livets bok vänds upp

 

men kan väl sammanfatta det så här

...det här var meningen...

 

tack för idag // Irene

 

 

 

 

Kommentera inlägget här :