julen 2013

så är då är den här "gröna"Julen över för den här gången
var o en har åkt till sitt
 
 
o det blev kav lugnt på Klacken
inte ens yngsteman är hemma
 
 
han var i stan (Hedemora) igår
o träffade sina kompisar på En o en Halv (läs festade med)
 
 
Stefan o jag har legat i varsin ände på TV-soffan
o bara slöatittat på Teven,
ingen av oss orkade nåt annat denna eftermiddag
inte för att lilla Emmy eller de andra varit "jobbiga"
 
 
utanför att jag inte är van att hålla mig alert hela dagarna
jag har liksom inte energi nog för det
men roligt har det varit o Kort, Monopol o Yatsy har vi spelat
Sofie, Elliot, Emmy o jag..
 
 
jag älskar ju alla sällskapsspel
o passar gärna på när tillfälle bjuds
för där har vi inte samma intresse alls Stefan o jag, tråkigt nog
 
 
 
julmaten har jag gjort matdosor, Totrellinigratäng o Pytt i  Panna av
vilket Viktor som älskar julmaten kommer att bli gramsen över
men håller man sig inte "hemma" 
får man skylla sig själv helt enkelt
o igår bröt vi mot den obefintliga "vita" julen
o gjorde oss en varsin Irich coffee
så länge sedan jag drack det, men ack så gott !!
 
det har varit en fantastisk jul på många sätt
lugn o skön, mycket god mat
o inte saknade vi tomten heller
 
 
alla fick paket ändå 
 
nu återstår bara att fira nyår detta händelserika 2013
o jag hoppas att det får ett lika bra avslut o god smak i munnen
som julen haft
 
kusiner som trivs i soffan o varandras sällskap
den nya teknik-generetaion
 
 
Frid Irene
 

Kommentarer :

#1: Cathrine

Du har en härlig familj Irene, gott slut och ett gott nytt i förskott ;() kram kram

Svar: Ja Cathrine jag har ju det o är så otroligt tacksam över det .. Kram tillbaka
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :