oroligt o ledsamt nog

konstaterar jag en formsvacka
den smög sig på mig redan på onsdag eftermiddag
då den där välkända "tröttheten" knackade på dörren
 
jag topppade med två extra-glas av min energi-dryck
och höll mig väl på benen någorlunda
tur var väl det eftersom jag var på kläd-visning
hos vår lokala klädaffär "Irenes kläder"
 
en trevlig o alldeles lagom tillställning
med mingel,vin kex ost o vindruvor
o massor av fina inspirerande kläder
 
jag hade väldigt trevligt 
det hade vi alla som var inbjudna
 
och så igår torsdag golvades jag av yrseln o tröttheten
som hakade på under morgonpromenaden
 
jag som mått som en gudinna i över tre månader
fick lov att ge mig o inta horisontal läge på TV-soffan
och hoppas det skulle ge sig
extra energi-dryck hjälpte för stunden
men snart stod jag på "knä" igen
 
så det var lika bra att bädda ner sig
sova bort det "onda"
 
men fy för den lede vilken natt jag fick
har ALDRIG någonsin ridits av maran som inatt
skräckslagen vaknade jag gång på gång..
o fortsatte min mardröm värre o värre för var gång
 
jisses ..
jag visste inte att min hjärna hade sådana grymma fantasier
 
när natten äntligen var slut 
o jag fått i mig min uppiggande morgondrink
lite kaffe o en macka..mådde jag riktigt bra igen
 
till o med längtade ut till morgonpromenaden
trots att det som vanligt regnade
o stigen vi brukar gå på mest liknade en bäck
 
sedan bjöds jag på lunch av Loppis-ägarinnan
lika trevligt som vanligt och tack !
 
sen snabbt hem för att sedan promenera voffarna
upptäcker då att "formsvackan" nog är kvar
orkade knappt ta mig runt Gruvbanan
fick ischias i hela vänster benet o flåsade som en blåsbälg
 
kanske har jag varit för ivrig
men känslan när man mår bra 
är så oslagbar o euforisk
så det är svårt att hålla igen
 
nu sänker jag garden lite
tar det lugnt över helgen
o hoppas OS-formen återkommer till nästa vecka
 
o mardrömmarna som var alldeles för överjävliga
för att ens kunna återberättas
skall jag fånga inatt med  min drömfångare
som nu hänger i sovrummet
 
sen är jag Fit for Fight igen
i alla fall i tanken
för tron kan ju försätta berg heter det
 
jag vill verkligen inte tillbaka "ner" igen
deppigheten kröp på mig som en fästing
jag blev sorgsen o gråtmild igår kväll
längtade smärtsamt mycket efter gammelhunden Jack
som alltid tröstade mig när jag mådde dåligt
han "nosade" till sig mitt humör
och visste när han skulle finnas till hands...
 
o vad jag saknar den hunden nu ♥
som snart bott i hund-himlen i ett år
 
 
 
harmoni...ljus o värme // Irene ♥
 
 

Kommentarer :

#1: Jajas Änglar

Hej ..de var ett tag sedan jag skrev hos dig. Jag hoppas du får en lugn natt, utan hemska drömmar. Tårar faller när jag ser bilden på dig och Jack. Jag vet precis vad du menar med att dom känner när vi behöver dom ... Nicko finns vid min sida när min yrsel slår till. Jag önskar dig en lugn helg, hoppas du får tillbaka kraft. kram Jaja

skriven

Kommentera inlägget här :