berusande glädje

idag är "tröttheten" som bortblåst igen
den jag dragits med i över tre dagar nu
 
jag har slutstädat tomten på sönderregnade höstblommor
tagit in sommarmöblerna, gjort ren dem, altangolvet och markisen
så nu får Kung Bore komma när han vill
 
gårdagen präglades av "straffarbete"
jag gruvade mig så och försökte hela tiden hitta ursäkter
för att komma undan
men njöt till tusen när jag satte mig ner på kvällen
och hade gjort allt jag bestämt mig för 
 
det jag "tvingade" mig att göra igår
är ljuvligt att minnas ..
eller rättare sagt är numera
bara ett minne blott
 
så gott det kändes
att trotsa "tröttheten" som hälsat på igen
göra bort allt tråk som låg över mig
 
 
sytt upp två par jeans, lappat ett par, fållat gardiner,
lagat fodret i en handväska..
och då skall ni veta att jag och symaskinen är så gott som fiender
 
jag har strukit massor av skjortor och annat tråkigt
och strykning är jag smått allergisk mot
 
städat tvättstugan från golv till tak
vilket gav mest tillbaka eftersom det verkligen syns
 
Rose-vinet till kvällsmaten var berusande gott
och i mitt tycke helt välförtjänt denna dag
och jag kände redan då att nu vänder det igen
 
och idag mår jag så gott
det där fjärils-lätta glädjefladdret i magen är tillbaka
och wichyvatten-bubblet i ådrorna och springet i benen
 
den stora besvikelse jag kände när "MS"
åter igen visade mig vart skåpet skall stå 
under några dagar denna vecka
 
lika lycklig är jag idag när energin tagit över kommandot igen
gett mig glädjen tillbaka och tron på framtiden
 
de här "bra dagarna" är guld värda
och för mig helt obetalbara o värdefulla
 
 
 
 
ljus och värme // Irene
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Jajas Änglar

Heja heja.... visst är det gott när man liksom går över tröskeln. De ger den där känslan...näsan upp i vädret, här kommer jag. hihihi. kram kram jaja

skriven

Kommentera inlägget här :