kalasfin

om gårdagen var dyster
har denna dag varit desto bättre
 
fast naturligtvis började den i Moll
för det regnade som vanligt
jag som förväntat mig ett vintervitt landskap
utanför köksfönstret
 
idag gjorde jag helt klart i hemmet
så att 1:a Advent kan komma när den vill
 
 
och nu doftar det Ajax i hela huset
 
döm om min förvåning när mina
Amaryllis slagit ut precis lagom till helgen 
så nu har jag bevisat för mig själv att jag visst kan 
få sådana att blomma
 
när man varit duktig
skall man belönas
så ångduschen sattes på ON
 
o Irene luktar nu Dove duschtvål
har nypeelad kropp, filade fötter,
är nyrakad under armarna och mår allmänt bra
 
 
eftersom jag skall fira en av mina väninnor
som fyller 50 år idag
så passar det väl bra att komma så fräsch
som det någonsin är möjligt 
 
för alla andra skröpligheter går ju inte att göra 
så mycket åt på en 61-årig dam
trots att min läkare
bedömde min status idag som "mycket God !! "
 
men det visste jag nog ändå
för jag mår för tillfället oförskämt bra
o njuter av varje minut som det känns så
 
 
 
ljus o värme // Irene
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :