dagens fundering..

fick för mig att jag inte gör nåt om dagarna
tycker mest det blir stillasittande framför datorn
vid teven eller med en bok

därför har jag i helgen skrivit "loggbok"

när jag nu läser igenom alla poster
infinner sig ett lugn

jag plockar ständigt
pysslar mer än jag någonsin kunde tro
kanske inte i rasande fart...

och inte med samma hyperaktiva frenesi
jag en gång gjorde
men jag har väl även med ålderns rätt,
rätt att sakta ner på farten


Visst blir det mycket vila

för vila är ju för mig o min kropp
en livsnödvändighet..
inget självvalt, utan ett MÅSTE

mitt påtvingade lugnare tempo
förde in en annan livskvalitet i mitt liv
en värld jag inte visste så mycket om

bara det att aldrig planera nåt
utan ta dagen som den kommer

är en konstart som det tar åratal att behärska

så att sakta ner farten
är inte bara av ondo

för vad är det egentligen alla jagar ??





ljus o värme // Irene





Kommentera inlägget här :