hur jag än stretar emot



kämpar mot det negativa i kroppen
försöker ignorera
tänka positivt
letar glädje
vilar o sover massor

kommer absolut ingen energi
till min så oerhört trötta kropp

är så trött så det snurrar i huvudet
det kognitiva hackar och funkar sådär

otaliga gånger får jag "gå tillbaka"
för att komma på vad det var jag skulle göra
eller hämta

igår tappade jag tom bort en dag ???

jag är grinig enligt gubben
han svarar med samma mynt

vad han just nu inte förstår eller känner
är att det är kaos
så oerhört jobbigt och helt ofrivilligt

eller så är han lika besviken o frustrerad som jag
över att inte kunna ha den där
"toppenroliga-lediga-veckan" tillsammans

jag vill ju som vanligt mer än jag förmår
blir ledsen tyst och sorgsen

tar mig i kragen och snor ihop en bulldeg
bara för att sen komma på att
"visstja ugnen är ju för fan trasig"

ungefär så funkar det mesta i min omgivning just nu
inte alls eller på halvfart..

så där ja...
nu har jag skrivit av mig lite
frustration och sorgsenhet

men envis som jag är
hoppas jag på att
imorgon..
imorgon mår jag säkert bättre


ljus o värme // Irene















Kommentarer :

#1: Ywonne

Imorgon är en ny dag! Kram

skriven
#2: Eva P

KRAAAM!

skriven
#3: Anneli

Känner igen mig. Hoppet är det enda som inte överger.

skriven

Kommentera inlägget här :