"skit-lycklig"

för första gången på många år
blir jag glad när jag kommer hem
och hittar dammtussar/hundhår på golvet

 
ser att det ligger kläder framme i sovrummet

det finns disk o hon
eftersom jag inte "hunnit" plocka ur diskmaskinen

 
jag har ju haft så mycket annat roligt för mig 
den här veckan
 
idag kommer det att märkas att jag städat
och pedanten i mig 
kommer att bli totalt tillfredställd 
 
dagarna har varit fyllda av energi, skratt o prat
 
för er som har det så varje dag
kan nog inte förstå
hur gott min själ mår av allt detta
 
jag "lever" igen
 
man har haft bra tråkigt/stillsamt
när man blir upprymd
av att komma hem till ett ostädat hem
 
men nu har min söta lilla Elektrolux
bjudit upp till dans
och golvmoppen står sedan på tur

 
med Spotify på högsta volym
spritter det i benen av "dans-lust"
 
jag virvlar ut i en "renande dans"
och mår så bra
 
ljus o värme // Irene

 
 

Kommentera inlägget här :