karaktär vilja o uthållighet är nåt jag saknar

tänker på mannen min som försöker sluta röka
han tog sin sista cigarett på nyårsaftonen
han har visserligen bytt ciggen mot godis chips o annat ätbart
men han har inte rökt en enda gång..dock snusar han fortfarande

så jag tycker han är duktig
måste komma ihåg att berömma honom när han kommer in
kanske pussa honom lite också

jag kämpar ju med min övervikt
har ätit LCHF (lite kolhydrater mycket fett) kost i 1½ år nu
vilket innebär inga spannmålsprodukter,ingen frukt, inget socker,
inga underjord växande grönsaker, ingen ris, pasta eller potatis
har säkert glömt nåt..men hur som
och det har gått hur bra som helst ända tills nu

har sedan två veckor haft ett sånt sug efter bär o frukt
så det nästan gjort ont i mig..

jag har fallit för frestelsen minst en gång om dagen
både hallon, banan, äpplen o apelsiner har slunkit ner i magen
vilket gjort sitt till på vågen..suck

hur måste det inte kännas att kämpa mot röksuget då
som är lika tufft som heroinsuget sägs det

jag har bara haft lite frukt-sug jag

så nu funderar skarpt på att börja Viktväkta
trots att jag sagt att jag aldrig mer skulle göra det
eftersom jag avskyr allt vad lättprodukter heter

men i Viktväktarna får man i alla fall äta allt..
bara inte för ofta och för mycket

eftersom hjärtat bråkar numera
vill jag ju ännu mindre ha 10 kilos övervikt att bära på
för hjärtproblemen skrämmer mig mer än nåt annat
vare sig jag vill det eller ej..
de är helt omöjliga att tänka bort

men lite övervikt borde man kunna fixa
det gäller bara att ha
karaktären..viljan och uthålligheten..

tyvärr tre saker jag har dåligt av...




Kommentarer :

#1: Nilla

Men du.. "vrid runt" liiiiite då bara.. Mot GI.. Eller ISO.. Har jag funderat på för jag har också saknat lite sånt.. Men.. Jag har varit för lat för att sätta mig in i dem ordentligt :) LCHF är så enkla "regler" men.. Jag har också fuskat för mycket på sistone.. Vikväkta kommer jag aldrig att göra jäkla prickar hit och dit.. Och lättprodukterna är skit.. Ju ;) Visst går man ner, men man orkar ju inte hålla på med prickdiet hela livet och då går man upp igen sen i alla fall..



Ses imorrn kl.. 09..! :)

skriven
#2: Irene svarar

jadu Nilla ..har så svårt att ta till mig Viktväktarnas filosofi..skall läsa på om GI o ISO dieten tror det passar mig bätre..men bort måste övervikten nu..oavsett hur !! för att få motivation lyfte jag precis 10 kilo potatis samt gick o bar runt den i huset...hemska tanke att den där tyngden sitter som extra på mig !! inte undra på att hjärtat protesterar..vi får väl stötta varandra..eller hur =) // Kram

skriven

Kommentera inlägget här :