Dysterkvist är på besök..

Julkänslan vill liksom inte infinna sig i år
visst har jag haft en God JUL
en riktigt God Jul dessutom
det är inte det..



men när sömnen inte vill komma till mig
ligger jag o funderar eller grubblar

inatt var det på vad som är en God Jul

massor av klappar..näe
störst.. bäst o mest..inte alls

fest o glam..överflöd..inte heller det

en God Jul för mig är
att få må bra..att orka..att känna glädje

samt visa varandra respekt o kärlek
dela med sig o tänka på de ensamma

jag slog en signal till min skyddsling
hon grät o tackade från djupet av sitt hjärta
att jag hörde av mig..

det var en självklarhet för mig
men inget hon väntat sig
men klart att hon ville att nån
skulle höra av sig..
bry sig om just henne

att sen regnvädret o mörkret utanför lägger sordin på
den där riktigt Jenny Nyström julstämningen
går ju inte att göra så mycket åt



men visst har vädret stor inverkan
på hur man känner sig och mår
väldigt stor..




jag går omkring här hemma o känner mig moloken
grå och trist
o precis så gammal som jag nu är

huset som är fyllt av Jul..kärlek o omtanke i vanliga fall..
kramar nästan livet ur mig idag

tända ljus ..stillsam vacker musik
delar tid o rum med mig
jag önskar djupt o innerligt
att melankolin o dysterheten ville gå härifrån



jag är så tacksam över att jag var till Stjärnsund igår
fick lite glada skratt..energi o gott fika
fick glömma bort mig en stund o bara vara Irene

den där goa känslan
då jag orkar att njuta av livet
när hjärtat bubblar energin flödar
när jag är den där Irene
som jag gillar så

och som så gärna vill vara del av jordelivet
bara så länge det går




önskade mig inga julklappar i år
men gärna ett långt o händelserikt liv

tillönskar alla min läsare en God fortsättning
o med en förhoppning om snö o solsken
så ljuset återvänder både bildligt o bokstavligt


nu räknar vi ner dagarna på 2011
ser fram emot det nya som väntar
med stor nyfikenhet..

ljus o värme Irene







Kommentarer :

#1: Pennelinas Ordbruk

Kramar <3<3<3

skriven

Kommentera inlägget här :