Stig Helmer story


just hemkommen från "Stig Helmer"
som visade sig vara en trevlig..gemytlig film
med både aha upplevelser o flash backs

satt nog med ett löjligt leende på läpparna mest hela filmen
samt nickade igenkännande allt emellanåt

gå o se den..

inget våld eller nån otäckhet i hela filmen
o det gillas av Irene ..

här hemma lämnar jag oftast tv-soffan efter 5 minuter
när Stefan får välja film
eftersom då har halva släkten mördats våldtagits o plågats
sådana våldsamheter orkar inte gamla Irene med längre

några undantag finns det ju förstås
som Avatar..
den filmen har jag sett flera gånger
o tycker den är lika bra varje gång..
trots att den bitvis är både våldsam o blodig

men som helhet är det en helt underbar film
en sån som man bara måste ha i filmhyllan hemmavid


nu var det väl inte meningen att jag skulle leka Hans Wiklund

o recensera filmer..
men kunde inte låta bli att göra lite PR för Stig Helmer Story
som pressen illvilligt vill göra ner
men som är en helt sevärd o prisvärd film..

man bjuds på en trevlig stund
med både gemyt o leenden

vad mer kan man begära

nu väntar renbäddad säng
också det gemytligt

underbara ljusa drömmar skulle inte heller vara så dumt
som omväxling till de mörka hemska jag haft ett tag nu

men de hänger oftast ihop med hur jag o kroppen mår
så när de ljusa drömmarna kommer tillbaka
är även jag tillbaka på banan igen...

dit kravlar jag sakta men säkert
ser ju banan...
så snart är jag framme o uppe på den igen

tills dess

ljus o värme // Irene






Kommentarer :

#1: Pennelinas Ordbruk

Jag tycker också om filmer utan våld och effektfulla tragedier.



Kramar från mig <3<3<3

skriven

Kommentera inlägget här :