panik och "oknytt"

inget tar fram sådana härliga leenden från min man som

tidigt i morse hittade jag honom på "vedbacken"
med motorsågen i högsta hugg

"ved" är oerhört energieffektivt
den värmer flera gånger

när den sågas upp
när den klyvs
när den staplas
när den bärs in
och när den eldas upp

samt att det lockar fram det där leendet hos min man
som jag gillar så ...

han älskar nämligen ved och att elda

ikväll eldas det även utomhus det är ju Valborg
vi har ett fantastiskt fyrerkeri o eldar vid Dalälven
alldeles i närheteten
i Fäggeby..men

dessvärre stannar vi inne eftersom vi har en maniskt skotträdd
liten hund..
även om det smäller fler kilometer bort..får han panik

lätt panik får jag till o från också
allt..o jag menar allt jävlas just nu

just nu har jag nåt jädrans "oknytt" som sällskap
som ställer till det..

det mesta jag gör blir fel, går fel eller är fel
jaja..bara att spotta i näven o ta tag i problemet..

men då borde man ju veta vad som är problemet..

fotade med mobilen på "hundkul" idag
men bilderna går inte att föra över till datorn !!

hur löser man sånt !!

förmodligen frös bilderna fast
för det var buskallt idag..
precis som det brukar vara på sista april...

nu lägger jag ner för idag...

att försöka lösa problem när man är övertrött
är absolut ingen idé..

ljus o värme // Irene



















Kommentarer :

#1: maud

här kommer en värmande kram

skriven

Kommentera inlägget här :