ett nytt decennium står för dörren..

tipp tapp tipp tapp tyst det är i huset....

Viktor har åkt "hem" till Borlänge idag
så nu är det bara vi och hundarna igen

hur kan en enda person göra sån skillnad...


han pratar och stojar ju inte runt precis när han är hemma
ändå går huset ner i dvala när han försvinner...

jag har en väninna som skrev att 2009 var hennes
bästa år någonsin..
precis det har jag bestämt mig för att 2010 skall
bli för mig..
det får bli mitt enda nyårslöfte..
att bara göra det som ger mig glädje i själen !!

det finns inte längre tid för mig att slarva bort dagarna
med saker som gör mig ledsen eller deppig..
livet rusar ju iväg och det kommer aldrig i repris
så att leva det fullt ut varje dag..
måste bli mitt nya motto..

jag är på god väg..
KBT är ett finurligt sätt att ändra sin livsvanor på..
det tackar jag för..
jag lär mig massor varje gång...
att sen omvandla dem till min vardag är det trixiga...
men jag jobbar på det..

på att jag skall hitta
glädjen, lugnet, harmonin,nyfikenheten och kärleken till livet.

kylan lägger väl lite sordin på "glädjen"
men faktiskt har jag varit ut på en snabb promenad
med två frysande/darrande hundar idag..
för jag har köpt mig nya vantar
som heter -30 grader



ett bra köp..visade det sig :O)

nu skall jag bara slappa resten av dagen
njuta lite av lugnet
se fram emot årets sista dag
planera nåt gott att äta

hur bra kan man ha det egentligen....




















Kommentera inlägget här :