själen mår i alla fall bra idag..

kylig dag..
runt minus 20 hela dagen..

trött..efter nattvak tillsammans med Viktor
som vaknade strax före tre med andnöd..
Ojdå..
en astamattack.. det har han inte haft på exakt 10 år nu
mer än lite förkylningsastma av o till
men inatt slog det till och han blev fruktansvärt rädd
vi tog vad vi hade till hands
Bricanyl-inhalation som inte hjälpte nämnvärt
Acetylstein..slemlösande som verkade lite avsvällande
sen halv-låg vi i soffan och pratade om ditten o datten
för att han inte skulle få panik..
som låg på lur...

VC besöktes direkt på morgonen
och dr"Ragnar" sa virusrelaterad halsinfektion
alltså "bara" förkylningsastma ... vi avvaktar !!
Ta Alvedon o Bricanyl och vila/sov med huvudet i högläge..
Ingen fara..men kom tillbaka om du blir sämre..ok !!


nu har febern slagit till
Viktor blev en "liten" kille igen
tycker det är skönt att vara hemma hos mamma
som har bakat vaniljbullar idag
han skall få dessa med sig hem sedan..

ibland är det gott att ha nåt att oroa sig över
jag hinner inte tänka så mycket på min egen situation då
eftersom jag är en envis jäkel så bakade jag naturligtvis
trots att vä.handen spasmar oavbrutet..
men min "själ" mår bra när jag "uträttar" något av vikt..

att stå och baka gör mig oerhört trött
både fysiskt och psykiskt
men glädjen över att ha gjort det
överträffar de negativa effekterna..

jag sitter nöjd vid köksbordet
huset doftar gott av nybakat bröd
tvättmaskinen surrar hemtrevligt
sådana stunder är jag "helt frisk"

det skymmer ute och kylan kryper ner igen
under tjugo strecket..allt blir helt stilla ute då
så är även jag just nu..jag hämtar energi

















Kommentera inlägget här :