Irene filosoferar...

morgonpromenaden var mindre trevlig idag
det regnar ute
men vad bryr sig två kissnödiga hundar om sånt....

väl hemma igen
med mitt älskade Zoega kaffe i handen
och nya boken med LCHF recept
(min nya bibel)

satt jag och funderade vart sommaren tagit vägen
den är slut och "so am I"
regnväder har den inverkan på mig
älskade gammelhunden Jack gör mig sällskap


sommaren började i flygande fläng med studentfirande

som tyvärr fick ett abrupt avslut i och med
att den stackars studenten åkte på körtelfeber
endast två dagar efter avslutningen

han var sjuskskriven i sju veckor
han var otroligt sjuk och behövde daglig omvårdnad
så hela juni och tre veckor i juli
bara försvann i feberns tecken
så småningom hämtade han sig
och han kunde börja sitt sommarjobb
som brevbärare.......

gubben hade 5v semester


och utövade sin favorit sysselsättnig
han älskar att snickra och måla

konstigt nog har inte rektorer sommarlov
utan det är bara lärarna som har det
en av avigsidorna med att vara chef för skolan
fast mycket är bra med jobbet också

enda utflykten vi gjorde
var att besöka dotter med familj i Bålsta
under några härligt varma sköna dagar...


vi bestämde att vi skulle vara hemma i år
eftersom yngste sonen var så sjuk
och det var svårt att planera någon semesterresa då..

Yngste sonen blev frisk 
och hann jobba  i 3 veckor
innan han skulle flytta till Borlänge
(15 augusti)
för att börja på högskolan i minst tre år
flytten tog massor av energi och dagar
nu bor han i en fin liten etta på Jakobsgårdarna
och stormtrivs


sonen har nu börjat sin "inskolning"
med den sedvanliga "Nollningen"
som varar i 14 dagar !!!!

mitt upp i alltihop
fick vi ett nytt barnbarn i familjen
den 19 augusti föddes lille Simon
på Danderyds sjukhus

vi var där dagen efter och besökte det lilla underverket

vi åkte till Bålsta dagen före
till dotter med familj och sov över där
för jag ville träffa min andra barnbarn lite
lilla Emmy var hemma från dagis

och vi bakade bullar hela dagen


nu sitter jag här och filosoferar
framför datorn
och inser att 2,5 mån bara försvunnit

och hösten nalkas med stormsteg

jag trivs med livet
ett lugn har infunnit sig i min själ
snart 58 och fortfarande nyfiken på livet
det är härligt att leva
för man upptäcker/lär sig nåt nytt varje dag
som bara det lilla idag
att den "sak" som jag stretade emot i flera år
numera är min bäste vän


fyra barn har lämnat boet

och är nu alla "självgående"
det mår min själ och jag alldeles utmärkt bra av
det är bara kroppen som känner sig vissen
liksom min stackars gräslök

som skall få flytta ut i landet nu
för att återhämta sig och förhoppningsvis
växa upp nästa sommar med förnyad kraft

jag skall också återhämta mig under vintern
bara "tanka hem" god kraft, varma tankar,hela min själ och
äta LCHF mat


så återkommer jag med förnyad kraft
även jag - nästa sommar....

det skall bli skönt med mörk kulen höst nu
och friska vita vinterdagar
ser fram emot kakelugnsvärmen,
värmeljusen, gosiga filten
och massor av skratt och kärlek......

Kommentarer :

#1: maud

ja så sumerade du din sommar hur skall jag summera mi..hahaha ja det är då inte värt att göra det ..men skönt i alla fall att viktor återhämtar sig...min som var hemma i går från skola pga munsår ..hahaha vill inte visa flickorna .´hahahah blev jag vansinnig eller !!!!

skriven

Kommentera inlägget här :