vitt, är det som gäller....

inredningsprojektet fortskrider här hemma
jag gläds åt varje penseldrag som gubben min åstadkommer


han suckar lite
mumlar tyst
tror att jag inte hör...
"jag som jobbat så för att få dessa möbler "trävita" en gång i tiden,
en hel sommar bortkastad"

och jag bara ler med hela ansiktet


nu blev det lite "fel" med spegeln som är färdig
den blev alldeles för "fin"
men det törs jag inte påpeka



men eftersom vi varit ihop alldeles för länge
för att kunna dölja nåt för varandra
så säger han plötsligt ut i luften
" jag vet att spegeln är för vit och blank,
men jag vill att byrån (hans arvegods) skall
vara målad så,
så därför beslutade jag det utan att fråga dig !! "

ok...svarar jag förvånat
och undrar om han kan läsa tankar
eller om jag sa nåt högt utan att jag märkte det..

men kraxade ur mig att
"du målade ju lampan i samma vita blanka kulör också"....

"hm..jag målade bara ur penseln på den"
blev det korta koncisa svaret
så var det med det....

lilla runda bordet är i alla fall perfekt
och Viktors avlagda säng passar som handsken


jag har pysslat lite jag också



kryddstället har blivit vitt och Viktor har fått hedersplatsen
det är bara det att det är fel bakgrundfärg på fotot
så jag får lov att göra om fotot till ett svart/vitt i stället :0)

hur som helst..
trevligt har vi här hemma
och som sagt
jag älskar min gubbe så
för att han hjälper mig med detta
även om det inte precis
är hans "stil"
jag tror det är lite för romantiskt
och feminint...

men ni kan vara lugna
han skall få inreda det andra rummet
här uppe
det som vi skall ha till kontor
och gästrum...
fast kanske blir det lite vitt där också
om han inte passar sig...

Kommentarer :

#1: maud

ja nu ru så måste tankarna till storvinst..kom i håg det...

skriven

Kommentera inlägget här :