äkta matta....

igår fyllde yngste sonen Viktor 19 år


och eftersom han är på väg att flytta hemifrån
fick han nästan bara "nyttiga" presenter

inte så kul kanske
men han fick en snygg tröja från Jack o Jones (av oss)
och en Lyle  & Scott pike också(av storebrorsan) också

Storebror Mattias och hans underbara flickvän Sara kom hem en sväng

bara för att fira honom lite
(de bor i Bromma,Sthlm)
trots att de skulle iväg tidigt idag och se Bono och U2 på Ullevi Göteborg ikväll


som skall var helt spektakulärt att se...

vi var på Bruce Springsteen förra året där
vilket för oss "gamlingar" var en TOTAL upplevelse i ljud och trängsel

Bruce på Ullevis scen.

det ringer i mina öron fortfarande :o)

äldste sonen hade en present med sig till mig också
en


den har jag invigt idag under10 minuter
och tre timmar senare hade jag HÖG feber
"pratade" (läs Facebook) med väninnan som också hon har MS
och hon sade att så är det ganska vanligt att det blir

nu blir det bara fem minuter nästa gång
och med en Tshirt mellan mig o  "spikarna"

när jag packade upp den så upptäckte jag
att världen är bra liten

där har min som suttit i Bromma och sökt
efter en "äkta" SHAKTI spikmatta på Internet
beställer en och det visar sig
att den kommer från Hofors och Stjärndistrubition


vilket betyder att det är väninnans mamma
som kanske packat och skickat den
eftersom hon jobbar där
och dessutom är Hofors vår grannkommun
där gubben jobbar som rektor och sonen vikarierar på posten
så inte hade min matta behövt åkt till Bromma först inte

men nu är den i tryggt förvar hos mig
och i morgon skall jag "tvinga" ner gubben på den :o)


Kommentarer :

#1: Nilla

Japp, den kommer från mors jobb :) Men det är inte hon som packat o skickat, hon sköter det ekonomiska så de som packar o skickar får sina löner :)



Men bra av Mattias att köpa den "äkta"...! Det har kommit miljarders kopior nu ju... Många som vill tjäna pengar på idén..



Jag gillar min matta, men det är bäst att ta det lite lagomt, så mår vi bäst! :) Kram kram

skriven

Kommentera inlägget här :