flyttfågeln lämnar boet....

i morgon bär flyttlasset av till Borlänge
yngste sonen lämnar boet
för att studera minst 3 år på Högskolan
huset är upp och ner
kartonger, kassar, resväskor


jag har visat mina allra snällaste sidor
och bakat världens godaste kanelbullar idag
som han skall få med sig till frysen....


vi åt upp den sista älgsteken till kvällsmat


fjäsk med andra ord...
man vill ju lämna ett gott avtryck i sonen innan han flyttar

det blir tidig kväller
om vi skall orka och hinna med allt i morgon
vi har tjuvstartat och packat flyttbussen full med grejer
och behöver bara "slänga" in TV, Dator, kläder, lampor, mm
i Volvon imorgon bitti
lätt som en plätt...
sen är ju flytten så gott som färdig..hahaha

det är bara det att vi skall måla om vardagsrummet åt sonen också
vi kommer till en ostädad lägenhet
vi skall hämta köksmöbler i Falun
vi skall vara hemma igen senast klockan 18
eftersom vi skall på fest (60 årskalas) klockan 19
vi måste hinna promenera hundarna först också
undrar vad min vapendragare MS tycker om det upplägget
jag återkommer
om jag "överlever" morgondagen :o)

Kommentarer :

#1: En oskriven framtid

Lycka till mwed flytten idag och att din kropp inte protesterar allt för mycket. Gud vilken glädje det är att flytta hemifrån till sitt eget, det är däremot fruktansvärt att få flytta hem igen efter en skada för att man inte klarar sig själv... Håller tummarna att ni hinner med allt!

skriven
#2: Nilla

Lycka till med allt idag, ta det så lugnt du kan... Men annars finns det ju en söndag att kracha på! :)



Kramis!

skriven
#3: maud

hälsa viktor!

kram på dig/maud

skriven

Kommentera inlägget här :