Solsken både ute o inne

Ajdå!
Idag kröp jag till korset
o slängde all veckans plaståtervinning
på grovsopstationen i Långshyttan 
Hade ändå ärende dit o måste ju bli av med det sparade
(null)
o vet ni nån stans kände jag sorg i hjärtat
för återvinningsstationen var så välordnad.
Den va snyggt inbyggd med staket o faktiskt riktigt inbjudande o välkomnande
Så hade vi också kunnat ha haft det hos oss, 
varför såg ingen till att det blev så ?
(null)
Nåja, jag möttes av en blek januari-sol i morse när vi gick ut på vår vanliga morgonrunda.
Jag njöt o är inte kapabel visa er fotomässigt, hur otroligt fantastiskt vackert det var
(null)
Men gör ett försök i alla fall 
(null)
Ju äldre jag blir desto mer drabbar det vackra mig
(null)
Precis som att man samlar på sig vackra bilder 
för att bära med sig när man lämnar det underbara jordelivet 
(null)
Även hundarna älskar snön, solen o den glada matte det ger
(null)
Olle är så ivrig o har grävt o stått i så han fått sprickor i tassarna,
det har vi pysslat om idag o gör nu allt för att läka det onda 
(null)
Junior däremot nöjer sig med att "leka hämta boll"
Nåt han är helt o hållet nöjd med den gamla söta hunden 
(null)

Kommentera inlägget här :