Nästan lite rörd

(null)

Tisdagar har jag självutnämnt till att vara helt vegetariska
Ägg o mjölkprodukter är dock tillåtna.
Idag blev det en klar favorit halloumi från Lidl som är skurna som "hamburgare" de är vansinnigt goda
(null)

Hade inga glutenfria hamburgerbröd hemma 
så det blev en god sallad m lite kebabsås på 
som tillbehör till halloumi-burgarna
Både gott o nyttigt i samma måltid
Inte illa alls det 😊
Får bli samma till lunch imorgon också då det blir två portioner av osten.
(null)
En som inte uppskattar vegetariska dagar är Olle
Han tiggde efter en bit blodig biff
men fick en bit morot
Som han spottade ut som om vore den  nåt giftigt oätligt
(null)
Mycket av det jag åt kom från egna skörden 
Idag plockade jag in en hel del godsaker o mer blir det 
så länge frostnätterna uteblir
(null)
Hundarna njuter i solen av de nyputsade fönsterna
Nu jäsiken är det bara två riktigt höga kvar av de totalt 28 st vi har i huset
Men tror ni inte på 👿 att flugorna
vaknar till i värmen också
De är ju just dessa som smutsat ner
så de är otroligt ovälkomna nu
letade fram båda flugsmällorna o elektriska racketen 
För här ska inte skitas nåt mer på mina rutor 
utan att riskera livet 😱
(null)
Plötsligt när jag drack mitt eftermiddagskaffe plingar telefonen
Fick ett PM på Messenger från ICA Mathyttan i Långshyttan 
Det var chefen själv som skrev
(null)
Blev så glad i hjärtat o varm i magen
 Ja, jag blev nästan lite rörd 
Hade frågat lite försynt 
efter detta bröd
o blir belönad på detta vis
Trots att jag inte är helt hundra köptrogen hos honom 😍
Nu får jag skärpa mig, 
menallt finns ju inte i sortimentet hos Thomas
så lite småflirt i andra butiker får det trots allt lov att bli, det är oundvikligt
Dessutom handlar jag alltid lite smått o gott på vår Kiosk/Lanthandel
eftersom vi måste se till att ha/få ha den brillianta servicen kvar 
på lilla bruket
För utan "kiorren" dör ännu en viktig bit i vår vackra bygd.
(null)

Glad o trevlig dag på Er // Irene 




Kommentera inlägget här :