Ljuvlig fredag

Idag tog vi en riktigt lång promenad 
med hela flocken, då Stefan hade ledig fredag
Över 4 kilometer knåpade vi ihop 
o lille Junior hängde på riktigt bra 
om än han var lika trött som jag 
de sista 300 meterna, 
men hem kom vi
(null)
Vi har ju Brittsommar o ljuvliga dagar
så det gäller att passa på 
Olle tyckte nog även att det var tillräckligt varmt för ett dopp
Men det satte matte P för  (null)
Väl hemkommen såg jag att vi har massor av självsådda penséer som blommar i gräset
Trots att det är den 12 oktober 
Ur led är verkligen tiden o naturen 
för på promenaden hittade jag även blåklockor i dikesrenen
(null)
Solen som varit dold i diset som varade hela dagen 
tittade fram precis innan den gick ner o gav oss en otroligt vacker avslutning på dagen
(null)
egentligen var det väl maten som blev den bästa avslutningen
för här hemma bjöds det på "äkta" potatismos o wienerschnitzel 
än en gång denna vecka
(null)
Måste ju passa på när det fanns sådana på vår Ica butik som även jag kunde äta 
(null)
Så nu sitter jag i skrivande stund med paltkoma o mjukisbyxor
men med en god känsla i både munnen o själen
(null)

Så summa sumarum har dagen varit en bra dag
(null)
jag har dessutom tvättat 3 maskiner tvätt, 
vilket för mig är nåt av det bästa jag vet, 
älskar doften av nytvättat som hänger på tork 
putsat bilrutorna invändigt har jag också
Ett måste nu när solen ligger så lågt o bländar svårt om inte rutorna är rena. 
Så nu kan jag krypa ner i sänghalmen med gott samvete även om klockan är tidigt på kvällen
Vill vara pigg som en mört imorgon 
då vi får långväga främmande.
Mer om det imorgon !
Godnatt från oss!
(null)

Frid Irene 



Kommentera inlägget här :