Frost o dimma

1 oktober 2018
(null)
1 oktober brukar se ut såhär på morgonen
de senaste fem åren har det i alla fall varit så
(null)
Men så fort solen trängt undan dimmorna uppenbarar sig ett underbart vackert landskap
(null)
Vovvarnas morgonrunda runt Klacken var en enda lång njutning 
(null)
Dock oroar jag mig lite över vintern som väntar
för när man ser att samfälligheten 
har sandlådor var tjugonde meter 
på sina ställen 
blir man ju naturligtvis orolig
Vet de mer än meteorologerna 😊 (null)
Nåja den som lever får se
o jag har ju mina Ice-bug skor 
så fram o upp för backarna kommer jag nog hur som
(null)
Några som inte oroar sig är byggare-Bob spindlarna
Deras vackra nät i vår häck är mästerverk allihop
o på morgonen när daggen ff sitter kvar i näten så syns de otroligt bra 
(null)
Jag har tagit det riktigt lugnt idag
det har varit skönt
Småpysslat lite o vilat mycket
Men en lång em promenad på em. gick vi
då jag försöker få ihop 5 km totalt varje vardag
(null)
Den gick bland annat förbi caféet 
o vackra Elise
sen in bakom ladugården för att gå på gamla järnvägen hem
(null)
Allt detta i ett fantastiskt väder
Helt oslagbart !
Frid Irene 

Kommentera inlägget här :