Hjärnkoll

Idag var jag in till Falu sjukhus
på Neurologmottagningen
(null)     
För en gång skull träffade jag en riktigt trevlig sådan, en ung trevlig läkare vid namn Anita Chandra
Det är nog en av de få gånger jag gått därifrån med en bra känsla i kroppen
(null)
Dels för att magnetkamera-bilderna såg otroligt bra ut
Dels för att jag blev vaccinerad mot influensan, blev erbjuden det gratis o helt utan att kräva det själv.
Sedan att hjärntröttheten kvarstod hade jag redan förstått innan besöket
Nu skall jag dock möjligen få ingå i ett projekt (hoppas jag) som forskar just på det
Så det ser jag verkligen fram emot, med stor förväntan o tillförsikt.
(null)
Får reda på i nästa vecka om jag kommer med i projektet
Så håll tummarna för mig, för som jag mår nu är ohållbart i längden.
(null)

Lite kul då när jag läste mitt horoskop idag
Aldrig har det väl stämt bättre in!
Äter redan vitamin-tillskott så får väl läsa in mig på hälsopreparaten nu då.
(null)
Det tog tid på neurologen idag så det var smått panik med lunchen
MC-Donalds ligger ju bara några hundra meter från lasarettet 
Så där hamnade jag o åt nog det torraste glutenfria hamburgerbrödet någonsin 
Men med lite coca cola gick allt ner o sen var jag redo för lite shopping,
trodde jag 😳
Men att gå i affärer med hög julmusik mycket folk o en totalt oförberedd hjärna 
Det blev bara för mycket!
Kaos, tunnelseende, lätt desorienterad o yrslig tog jag mig sakta fram mellan montrarna o hoppades ingen skulle märka hur skit jag mådde,
det lyckades jag ganska bra med 
o jag tackade "allt o alla" jag kom på för det 
när jag äntligen kom till utgången.
Men innan dess stapplade jag i alla fall runt på Ica Maxi o kom till "himmelriket" för en glutenintolerant 
En hel frys med snyggt upplagda glutenfria varor 
superenkelt att hitta det man önskat sig 
Så lycklig jag blev, 
det o att mina prover såg så bra ut gjorde min dag idag !!
(null)
Ibland behövs så lite för att känna så mycket glädje i kroppen
Det bästa är att det kommer mer glädje, men det vet jag inte om ännu!
(null)
Jag satte mig på caféet Ica har o drack en kopp kaffe o en lyxig dajm-biskvi 
Då kommer tårarna, 😢
tacksamhetstårarna för att magnetkameran visade att allt var sig likt i hjärnan sedan fem år tillbaka
Sorge-tårarna över att inte ha en fungerande vardag eller ens ett fungerande liv just nu pga en förlamande o monumental hjärntrötthet
Så det var med ett förvirrat hjärta 
o en trött hjärna jag drack mitt kaffe 
o skämdes över mitt snörvlande bland alla Fredags-1:a-adventshandlande personer  
Då kom en utav tjejerna i personalen fram till mig o frågade om jag ville ha en dörrkrans 
Hon höll på att packa upp dem 
o såg att jag var ledsen o kände att hon ville göra nån "glad idag" 
o TÄNK hon valde hon mig av alla hundratals kunder som passerade förbi  ❤️
(null)
Är så tacksam över dagen om än trött, lätt febrig o hängig just nu
men skyller det mesta på influensasprutan 
(null)

Nu är det apelsin-stund i väntan på 
På spåret, 
för mig är det prestige i att slå Stefan i det, 
en av de få gånger faktiskt som vinnarskallen kommer fram i mig.







Kommentera inlägget här :