Glamour girl

Idag var det äntligen dags 
o eftersom jag känner mig så grå o genomskinlig just nu
så hade jag redan innan jag kom till salongen 
bestämt mig för det glittrigaste o i mitt tycke det läckraste som Marte på 
"Salongen runt Hörnet"  
hade i lager för dagen
(null)
Jag kom naturell o med en del alldeles för långa egna naglar
Sjönk ihop i stolen framför duktiga Marte o bara njöt av att bli omhändertagen
Hon är både proffsig o oerhört noggrann o duktig
(null)
Efter lite puts, längd-kortning
o förberedelse
så insåg jag att detta skulle göra min dag o få mig att känna mig som 
en äkta "glamour girl"
(null)
Lite artificiell glädje är perfekt såhär i grå o trista november
Är så galet nöjd ! 
Kan inte låta bli att titta på mina naglar stup i kvarten !
Kan verkligen rekommendera Marte när det gäller naglar !
o söta Kristin som är frisör o gärna hjälper till när det gäller håret. 
Du hittar dem på Facebook på Salongen Runt Hörnet !
(null)
När jag ändå var igång med lite uppfräschning 
passade jag på att
färga de bleka  tunna ögonbrynen också.
Man måste göra så gott man kan 
med de förutsättningar man har 😊

Imorgon är det som vanligt grå vardag
träningsdag o städtorsdag
Men eftersom jag måste hålla mig runt o nära huset hela dagen
då nya tvättmaskinen levereras nån gång mellan 9-15 så uteblir träningen 
Hade väl hellre bytt bort städningen men det låter sig ju inte göras.
Världsliga små bekymmer men ändå ett kärt bekymmer 
för ny tvättmaskin det har stått högt på önskelistan ett tag. 
Så imorgon kan jag bocka av två önskningar på min lilla lista. 
Nyfixade naglar o ny tvättmaskin, mm
det känns riktigt gott !! 




Kommentera inlägget här :