Dagen kunde börjat bättre


för när jag kom in efter hundpromenaden så blev det strömavbrott på hela Klacken
Mellan 9-12 skulle strömmen vara borta o jag som var så frusen hade tänkt mig en kopp varmt gott nybryggt kaffe.
Vi hade visserligen fått det aviserat om avbrottet förra veckan 
men mitt minne är ju inte det bästa.
(null)
Ändå skall ni veta att jag lagt fram lappen om strömavbrottet
Tagit fram lilla termosen 
för att fylla upp med 10:e kaffet 
men tror ni det hjälpte, 
nej då, jag travade iväg m hundarna, såg gubbarna klättra bland elledningarna på vår väg, 
ändå var strömavstängningen som  bortflugen ur mitt huvud.
Så idag blev det päron istället för 10:e kaffe
"Surt sa räven"
(null)
Tur då att det var massage-dag 
hos Maria på Höjen
(null)
Som plåster på såret.
Glad blir man när man öppnar dörren in till hennes mottagning o möts av denna lilla lurvboll.
(null)
Lite som Olle är Nalle, alltså alltid på tå o vill ständigt att det skall hända nåt.
Dessutom gudomligt söt !
(null)
Maria gör underverk med både väninnan Eva o mig en gång i månaden.
Det är vår alldeles egna må bra dag o nåt vi unnar oss sedan nåt år tillbaka.
Efter helkroppsmassage o koppning i ansiktet så är man är som ny 
o orkar ett tag till.
Idag fick jag energi o värmemassage
det var vad min kropp längtade efter.
Kroppen mår så gott just nu 
o jag sitter m en Cappuccino, 
riskudde o varma tossor
o väntar på att väninnan skall bli klar
(null)
Det skall va gott o leva
Det här är ett sätt, har ni möjlighet, prova !
för det är underbart o så välgörande.
Att jag sedan är bjuden på kräftor hos Eva till kvällen gör ju inte dagen sämre.
Bästa Lill-lördagen på länge när jag tänker efter.
Dessutom snöar det ute❄️







Kommentera inlägget här :