Mäh...det var inte meningen

Idag hade jag ett par ärenden i Långshyttan
Tända ljus hos svärföräldrarna på kyrkogården
Hälsa på min skyddsling o önska God Jul med liten överraskning.
Handla det sista inför julen
o köpa ett presentkort på Irenes kläder
eftersom 1000kr gav 1250kr att handla för
Bästa julklappen ju !
(null)
Men det går ju inte att gå in i den så otroligt välfyllda, välskötta o bra-pris klädbutiken o dessutom m 25 % rabatt utan att åtminstone prova lite
Dessutom är hon min namne vilket ställde till lite roliga missförstånd idag.
(null)
Jag är (var) väldigt utan toppar o frångick alla mina beige, grå o svarta  
idag i satsade vilt på färgglatt... 
så jag älskar dem !!!
o kunde inte välja bort nån så tre fick det bli
(null)
vi var två damer i butiken som hade lite samma smak, den ena skulle på bröllop o behövde nåt snyggt den andra var jag som var totalt utsvulten på kläd-shopping ... kommer knappt ihåg när jag köpte mig nåt nytt senast!
Så vi provade varandras klänningar av o till o i olika färger o storlekar
Hon fastnade för nåt snyggt färgglatt o läckert fodral..som satt som gjuten o som gjorde henne glad. Precis som en klänning skall göra.
Jag fegisen "sejfade" o höll mig till min vanliga färgskala
Nu visade det sig vara nödvändigt köpa även tre klänningar,
då jag inte kunde eller inte ville välja bort nån.
Vilken jädra tur det var 25% för i slutänden hade jag tjänat 650kr !!!
fast det beror helt o hållet på HUR man räknar förstås ... fniss!
Nu tänker jag hur det än går
fira att det är helg, 
Stefan är långledig, 
huset är julstädat 
o att jag är löjligt lycklig över dagen!
(null)
För julen den blir vit !

Kommentera inlägget här :