I väntan på bättre tider

Tur det är både varmt inne o vinterstudion på teve
o tevesoffan mjuk o inbjudande
För jag mår inte så bra
(null)
Skulle varit ner på julmarknaden i smedjan 
fikat på Herrgården
Shoppat, pratat o träffat gamla bekanta
Av det blev det inget 
har inte ens lyckats komma ur nattlinnet idag
(null)
Känns lite som vår rackarns väg 
som grävs upp o om o repareras
 o som skulle varit färdig nu i November
Men som helt plötsligt färdigdatumet bytts ut mot ett år framåt i tid
Alltså att ibland tar det sin tid att hitta formen igen 
o eftersom den inte dök upp nu i November 
så flyttar vi fram återhämtningsdatumet ett år
(null)
Men lille-jul har vi firat m god mat, massor av julgodis o familjespel
Så trevligt o oerhört nödvändigt för mig o min stukade kropp o lite naggade psyke  
Är så tacksam att jag fick till det
Julklapp fick jag också 
en ny riktgt häftig träningsväska, en snygg träningssko-påse o ett supergulligt juligt nattlinne (som jag bott i sedan dess)
(null)
Trots att vi inte köper julklappar till oss vuxna överraskar dottern alltid med nåt fint, 
årets överraskning var extremt läcker 
Så det finns så mycket att vara glad över, drömma om o kämpa för
Dessutom kan vädret inte bli gråare än såhär, 
(null)
Så nu kan det bara bli bättre 



Kommentera inlägget här :