sakta vaknar vi

 
dags att hoppa ur tossorna
o ta tag i dagen
det är fredag med allt vad det innebär
för mig innebär det städdag
då jag hoppade över den biten igår
o "inga" hade ju naturligvis inte gjort det när jag kom hem
 
 
 
hundarna känner av att det är gråväder ute
de har inte rört sig alls o pockar inte heller på utgång
så jag gör mig heller ingen brådska
tossorna är varma o sköna
jag är gisten, stel, långsam o har dragit på mig nackspärr
under nattens gång
 
 
jag har just löst klart Stefans korsord
han hade missat/inte kunnat två rutor
 
 
kaffet är strax urdrucket 
o frukostmackorna bearbetas just nu i magsäcken
medans jag Bloggar
 
 
det är en stilla o långsam morgon
lik de flesta morgnar jag vaknar till
Dala-radion underhåller o Mellolåtarna avlöser varandra
imorgon är det ju dags att utse en vinnare bland dem
jag har inte riktigt bestämt mig ännu
vilken som är min favorit,
har ett par tre låtar jag väljer emellan
 

IMG 5776[1] from Irene Ek on Vimeo.

 
hur som så blir det nog bra
eller inte, det visar sig imorgon kväll
 
 
egentligen borde jag ta tag i mitt projekt
det att sy de nya i mitt tycke nya jättesnygga gardinerna
men lyckligtvis har jag lånat ut lilla söta symaskinen Fresia
o av nån konstig anledning kommer jag mig inte för
att be om att få tillbaka henne
för att sy tillhör ju inte min favorit sysselsättning
ändå är jag ganska bra på det
 
till o med så jag hjälpt väninnan ett par gånger
sista projektet var att byta dragkedja i hennes vinterjacka
o det var ingen enkel historia
 
men det finns ett inbyggt motstånd i mig mot just lilla Fresia
o jag gör allt annat bara för att slippa umgås med henne
vet att det är en ömsesidig hatkärlek
för vi brukar alltid komma på kant med varandra
nålar till exempel är hårdvaluta
sådana brukar det gå ett par av när vi ses
 
tänker att det är tur att det bara är Fresia
jag har svårt att ta fram ur garderoben
så att inte liken samlas på hög där
 
livet kan vara nog så jobbigt ändå
 
Kärlek till er alla
Irene
 

Kommentera inlägget här :