dagarna bara rinner iväg

detta utan att jag just gör någonting
förra veckan tränade jag visserligen både tisdag o tosdag
 
 
o torsdagsträningen, ja den knäckte mig
 
för sedan blev det ofrivillig vila, men jag har ätit gott o nyttigt 
 
 
gått med hundar o sovit/vilat åter igen
 
är så bortskämd numera med att både orka o kunna
så när jag får bakslag, blir jag helt ställd
känner mig låg, gnällig, förbrukad o väldigt grå
 
 
eftersom jag "dragit på mig" Glutenintolerans
måste jag baka mina supergoda glutenfria filmjölkslimpor,
hur trött jag än är
 
 
för de är de enda jag riktig gillar hittills av det jag provat att baka
o det börjar bli många olika sorters bröd nu
så nu kör jag med säkra kort tills jag tröttnat
 
 
fast kanske borde jag baka annat
då jag har svårt att låta bli det rackarns goda brödet
jag är ju av födsel o ohejdad vana en riktigt "macka-tjej"
så får passa mig noga då de är enormt "energirika" 
innehåller både nötter, tranbär o massa olika goda "mjölsorter"
 
 
detsamma gäller goda kakan bakad på dadlar o mandel/nötter
med ett tunt överdrag av Nougat 
den tar jag till kaffet när det är nåt alldeles extra
eller som igår när det var både Vasalopp o 5 milen i Lahti
då kan man behöva lite snabb energi
fick lov att gå ut en runda på isen efteråt
bara för att "dåliga samvetet" skavde så i bakhuvudet
är lite nojig numera vad det gäller kaloriintaget
eftersom vågen o jag numera är riktigt goda vänner
 
 
igenkänningsfaktorn är så stor att jag skäms
trots att jag redan har rensat ur allt "för stort"
dessa plagg har jag sålt eller gett bort
men ändå ser jag att det finns det jag inte använder alls
eller ens använt på väldans länge
men det skall bli ändring på allt sånt nu
för kör ju lite klädutförsäljning/Loppis i sommar igen
o då skall jag minsann komma ikapp 
så att 100% används av det som hänger i garderoberna
här skall inget "bra att ha" förvaras eller sparas
jag vill/MÅSTE ha ordning o reda i garderoben
oordning gör mig orolig oavsett o det är i garderober,
i besticklådan eller på hatthyllan, 
en hatthylla som under vintertiden är min Akilleshäl
att ha en massa skor o jackor hängandes framme
gör mig nästan konfys,
men jag jobbar på att inte få "panikångest" av det
vi är ju faktiskt bara två i familjen numera
men ibland kan man tro vi är ett kollektiv
 
 
nåja, ser att just idag var det inte överdrivet farligt i hallen
däremot mina fönster är en katastrof
men har bestämt mig för att först sy nya gardiner
plantera om alla blommor
innan jag ens börjar fundera på fönsterputsning
så undrar om inte dessa fönster kommer se likadana ut ända till midsommar
 
 
nåt som däremot är riktigt härligt
är att mina små tomater o chili börjat gro
"tomaterna" är dåliga tomater från kylskåpet
jättekul att det bara är att lägga tunna skivor på jorden
strö lite jord över, vattna o vänta
bara för att en vecka senare se att de börjat gro 
för att ge nya mini-plommontomater till hösten
nu återstår att förgro gurka, squash, paprika, blomkål o sommarblommorna
 
 
skall köpa planteringsjord i stan idag till det
då jag är påväg till frissan i Hedemora
återkommer ang. det, då jag har beställt ett mirakel
eller mindre underverk vad det gäller håret
då jag är så i skriande behov av att få känna mig lite fin 
för den grå o trista tanten jag ser i spegeln just nu
känner jag inte alls igen
 
inte bara längtan efter en snygg frisyr finns i kroppen
känner hur jag längtar jag ut till växthuset o pallkragarna
bärbuskarna, komposthögar o blomsterland
för att odla gör underverk i en orolig o ångestfylld själ
o just nu behövs massor av ångestdämpande i min kropp
 
har nämligen beställt mig ett par långfärdsskidskor
o om jag är riktigt dålig på nåt
är det just att åka skridskor
o till helgen skall det visst bli både sol o fint skridskoföre på sjön
 
HJÄLP !!
 
men hörde någon som sa att fega flickor
inte får kyssa vackra pojkar 
 
så på´t bara 
 
 
 
frid Irene
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :