Danny Saucedo på Hamburger Börs

 
är lite prirrig o förväntansfull
för imorgon kväll skall ÄNTLIGEN jag få min 65-års present
dottern bokade den här kvällen till oss redan i September förra året
så väntan har varit lång
 
vi skall äta gott o få se en fantastisk show
så jag ser fram emot det
 
 
bara det att jag målat o fixat naglarna idag
trots att jag inga naglar har kvar
 
vad det beror på vet jag inte
för jag har hela mitt liv haft långa vackra naglar
som numera mest ser ut som om jag vore nagelbitare
trots att jag äter kosttillskott för just hår o naglar
har jag inte märkt nån förbättring alls =( 
men tragglar väl på o hoppas det vänder snart
 
lite senare ikväll skall jag lägga en ansiktsmask
o göra en skön hårinpackning
det första gjorde jag kanske för 40 år sedan senast
men håret packar jag i alla fall in då o då
 
så imorgon kommer jag efter mina mått mätt
att vara så välklädd o fräsch det bara går
för en 65-årig numera normalviktig dam
 
nu återstår bara bilresan ner till Bålsta
att hitta rätt pendeltåg in till Stockholms centralstation
o att hitta dottern väl framme
då hon kommer direkt från jobbet
 
men jag är inte rädd 
nåja, lite nervös kanske, men helt säker på
att vi får en HELT FANTASTISK KVÄLL
 
 
återkommer med recensioner om ett par dagar 
då jag stannar till lördag förmiddag i Bålsta
så jag hinner träffa barnbarnen lite också
de skall få några Kärleksmums av mormor
som jag bakade igår kväll
så de förstår hur mycket jag älskar dem
 
frid, värme o glädje
// Irene
 

Kommentarer :

#1: ina

Men så underbart det låter. Och roligt att du befunnit dig i bålsta samtidigt som jag :)
Jag har läst att sååå många tyckt showen är helt fantastisk och ser fram emot vad du tyckte. Kram

Svar: Skall uppdatera imorgon, men kan avslöja att showen var bland det bästa jag sett någonsin =) Bålsta är ett fint samhälle, som växer så det knakar, jag gillar Bålsta o att det bara är lite drygt 15 mil hemifrån till dottern =) // Kram
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :