spela kula eller hoppa Twist..

skulle varit in på ultraljud av mitt hjärta i morse
av det blev det inget
tog mig inte ur sängen pga yrsel
kräkhinken och jag blev att par under förmiddagen

vet nu att det troligen var mina Betablockerare jag inte tål
eftersom jag mår bättre nu..
har ju inte tagit nån tablett idag av förklarliga skäl

doktorn o jag är överens om att sluta med medicinen omedelbart

eftersom jag just läste biverkningarna på Emconcor
så känner jag mig lugn.. trots en helvetes förmiddag

yrsel är ju annars nåt jag har till o från
men idag fick jag ligga o hålla i mig i sängen
för bara att röra på ögonen satte snurr på världen

sov bort hela förmiddagen
men reste mig igen vid 3-tiden
skakig men vid gott mod..

därför njuter jag nu av att sitta vid köksbordet
dricka en kopp kaffe o äta Vikabröd med Gustavskorv
och titta ut på barnen som tagit fram sina dyra fina cyklar

när jag var liten kom stenkulorna fram när det var vår
tänk va roligt det var att spela "pyramid"

eller att hoppa Twist..

eller leka snörleken


nöjena var lite billigare då
men jag kan ändå inte ljuga o säga att
"det var bättre förr"
men det är roligt när man får sådana där flash-backs
och plötsligt kommer på nåt från "förr i tiden "

och man får ju vara glad ATT man kommer ihåg

för minnen är ju en del av livet
oavsett om dom är bra eller dåliga..











Kommentarer :

#1: Sofie

Låter bra de :o) Kram

skriven

Kommentera inlägget här :