extratimme inatt...guld värd



det här är vad som återstår av Viktors 20 år här hemma
lite "kvarglömda" kläder i tvättunnan och stinkande fotbollsskor

visst känns det lite tomt här hemma
igår städade vi hela övervåningen där han huserat

bara för att ha nåt att göra i survädret
och för att vi väntar hem lite äldre barn o barnbarn

Halloween har nästan tagit knäcken på min vovvar
de har skällt sig hesa på alla spöken o demoner som besökt oss

tur som var räckte godiset till alla
annars hade jag väl fått krossade ägg på köksfönstret
som förra året då jag gav sjutton i att öppna..

vet inte om jag alls gillar det där påhittet
med att springa runt i gårdar och "tigga" godis o pengar
eller ens Halloween firandet överhuvudtaget

nog om det
nu koncentrerar vi oss på en ledig höstlovsvecka
som börjar med besök av "konstapel Lundgren" med familj


IKEA skall få ett celebert besök av Stefan också
köpis i Valbo har han inte besökt på många år

han är lite svår att få med sig dit

men nu skall det bli av eftersom vi lovat Viktor
att inhandla diverse som saknas i hans lya

idag,söndag klev jag upp klockan 8 utsövd och glad
eftersom jag fått en extra timme på mig inatt

kände att jag inte skulle ha nåt emot att dygnet
hade den där extra timmen hela året om

tror jag skulle vinna många sympatier om jag gick ut till val på
att införa 25 timmar per dygn...

eller är det med det som med allt annat man önskar sig
att får man det..så vill man bara ha mer o mer..

får nog hitta på nåt annat att förändra världen med
än en ynka extratimme...











Kommentarer :

#1: farmor

Du, om du startar ett "extra timmes parti" då lovar jag att jobbar sida vid sida=) Låter mysigt med en vecka med familjen, själv får jag besök av kära Mor, kram på dig

skriven
#2: maud

men iren det var ju stefan som skulle städa där uppe :))))

skriven

Kommentera inlägget här :