Jag lever

(null)
Bestämde mig i morse för att varje kväll bara tänka på o hitta guldkornen från dagen som gått 
när jag går o lägger mig o summerar dagen.
För varför älta det tråkiga o jobbiga sånt skit är bara att lämna, slänga, släppa o glömma.
Jag är bra, trots alla mina fel o brister, livet är bra, trots skavanker o oförutsedda misslyckanden.
Fattar att jag nog kommer misslyckas en o annan dag,
men jag skall verkligen ge det ett  försök att inte låta gnäll o mörker ta över 
utan bara ge fokus åt de nanosekunder av glädje o lycka som naturligvis finns varje dag.
Bara en sån sak som att vakna, att vara vid liv ...
är ju värt att fira o ära !
Vill minnas 2019 
som ÅRET som var mer BRA än dåligt.
Det får bli mitt nyårslöfte i år !
(null)
Äskade lille Junior hade en bra nyårsafton 
som han lugnt sov sig genom med hjälp av Zylkene kapslar
Är så obändigt tacksam för det !
(null)
Olle ja han brydde sig inte 
utan sov i mitt knäveck som vanligt nyårssmällare eller ej !
Det var ett himla ståhej runt om oss mellan tolvslaget o halv ett 
men det struntade vi i o sov nöjda vidare.
Så tack för Zylkene o därmed också lugna trygga hundar ❣️
Så Gott Nytt År alla ljuvliga själar!
Gäller även Er som envisas med att ha fyrverkerier som låter, 
(finns ljudlösa)
trots att större delen av djurlivet, 
tama som vilda mår riktigt skit av det ! 
Idag nyårsdagen har vi alla njutit av den sista lediga dagen, 
för imorgon börjar allvaret igen. 
Stefan åker till jobbet med sina skadade revben.
Jag o vovvarna tar våra ljuvliga o händelserika promenader i vanligt ordning, 
precis som det skall vara bra dagar.
Vad gör det om man måste vila lite mer än vanligt, 
jag lever ju o jag älskar livet !!!!
(null)

Vet ni jag tror att om vi alla bestämmer oss för att ha ett bra år så blir det så!



Kommentera inlägget här :