Inlagd o uppkopplad

(null)
Helgen har varit grå o trist 
men ändå go, lugn o skön
Men idag måndag kan jag inte ens räkna alla nyanser av grått vädret visar upp
(null)
Man kan tro att jag tagit svartvita foton, men nejdå, 
det är verkligen såhär färglöst just nu 
Lille Junior har all möda i världen att stå på alla fyra i ishalkan
Han ville inte ens gå ut på kvällskissen, den lille krabaten 
(null)
Appropå kväller,
ikväll o inatt är jag inte hemma, 
(null)
utan jag for iväg i fullmånens sken mot
Avesta  
(null)
Skall läggas in på Avesta Lasarett för koll av min sömn,
samt liten hjärtkoll.
Då jag sover dåligt 
o har ett otroligt oroligt o fladdrande hjärta, 
som man vill se om det går att göra nåt åt.
(null)
Känns som att läggas in i väntrummet, väldigt spartanskt o trist sovsal.
Nog meningen man skall somna av ren uttråkning.
(null)
Bädda får man göra själv o påslakan var det inte tal om
Tur jag tog med egen kudde,
annars hade nog sömnen uteblivit helt o hållet.
(null)
Nu återstår bara det lilla kruxet
"Att sova"
för nu är jag strax uppkopplad
o övervakad några timmar
(null)
Längtar redan hem
Men är tacksam att vården o hjälpen finns trots att man är pensionär o inte längre produktiv. 
så släcker strax ner o hoppas fullmånen inte ställer till det för mig inatt 
(null)

Godnatt !!  

Kommentera inlägget här :