Trädgårdsjobb för att skingra oroliga tankar

Idag fick jag hjälp sv Stefan att gräva ett nytt blomland, 
där mina tre olika sorters pioner 
o lika många löjtnantshjärtan skall bo
Blev så galet nöjd o känner mig så tacksam
då jag aldrig fixat detta själv just nu
(null)
Själv ordnade jag till det i det befintliga blomlandet 
(null)
som verkligen var i behov av delning av perenner,
lite omflyttning av växter o allmän uppfräschning 
(null)
Känner mig så tillfreds att nu orkar jag valvaka inatt
om än det är med stor ångest o oro
 
Vi får se om det blir gravöl
(null)
Eller om det blir skumpa, 
nåja en god Prosecco iaf
(null)
om oron o klumpen i magen
inför valresultatet blev mindre av lite kroppsarbete 
Det vet jag inte om jag kan säga
men att jobba tillsammans är så vansinnigt roligt 
o gör mig så varm i hjärtat
(null)
Trots att hösten är kommen
växer det så det knakar i växthuset
jag får så mycket paprika 
att grenarna går av på plantorna 
(null)
en del paprikor är så stora
att de är större än slanggurkorna
(null)
 
(null)
Gurkorna äter vi av varje dag av 
tomaterna tar dock god tid på sig att mogna vilket är väldigt märkligt 
denna så heta sommar
(null)
Jag är inget fan av ogräs i gräsmattan 
o definitivt inte tistlar
men just denna är så vacker 
o nåt jag aldrig tidigare sett 
(Nån som vet vad det är ?)
Så jag har inte hjärta att ta bort den
Den får bo kvar tills den vissnar
för även om den sticks,
kanske sprider sig o är besvärlig på många andra sätt
är den så vacker att jag är lite rädd om den
Får se om jag får ångra det bittert
Men då får jag ta det då
just nu känns det som rätt beslut
liksom rösterna jag avlagt känns helt rätt 
o är lagda efter sunt förnuft o hur hjärtat talat
 
Frid 
låt oss få vakna i morgon i ett Sverige
där alla människor har lika värde
// Irene 
 
 

Kommentera inlägget här :