Samvetet

det dåliga samvetet
Det hänger just nu på min tvättstugedörr
Där har det hängt oanvänt 
i över en vecka nu
Viljan finns, 
men kommer mig inte för
idag har jag bestämt mig 
att nu skall det bli av
o det med en viss regelbundenhet också
Skall bara dricka ur frukostkaffet först 
(null)
Undrar vilken ursäkt som kommer sedan
alltså när kaffet är slut
Kanske måste jag bädda 
Plocka ur diskmaskinen
Gå ut med vovvarna 
Jag är världsmästare på ursäkter
Är lat av naturen
hoppas nog att styrka, energi o muskler  kommer 
utan dessa satans gummiband
Nu är det ju såhär
det är upp till mig o bara mig
i vilket skick jag vill vara o åldras i
Det är mitt val

Så Irene ta dig ur svackan 
Klättra upp i ljuset igen
o lämna mörka gropen du fallit ner i

det är du värd ....
(null)



Kommentera inlägget här :